Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wordpress eCommerce

arvekvaloy

New Member
Hei!

Jeg holder på å sette opp en enkel nettbutikk i Wordpress. Hensikten er å selge endel gamle tegneserier og bøker kun lokalt her i Norge :)

Nå sliter jeg med to ting:

1. Beregning av frakt
Jeg ønsker å beregne frakt basert på vekt, men sliter litt med logikken i WP eCommerce. Har prøvd forskjellige layers men når jeg tester produkter så gir ikke dette helt mening (dyreste layer ser alltid ut til å bli valgt uavhengig av selve vekten på test produktet). Er det noen som har sett en enkel guide eller plugin som løser frakt beregning? Gjerne med norske portotakster (man kan jo håpe) eller en enkel guide til dette temaet?

2. Paypal
Har en premium paypal konto: Hvordan går man egentlig frem for å få mulighet til å ta kort i tillegg til vanlig papyal? Må man ha en "merchants account"?
Kjempefint å høre fra noen som har satt opp WP eCommerce med Paypal integrasjon, synes ikke informasjon hos Paypal var spesielt forståelig.

Er helt nybegynner på ehandel, men lærer fort, så all hjelp mottas med takk!
 

arvekvaloy

New Member
Ohh... du allmektige julekveld! Det virker!!! Fantastisk.

Feilen lå vel som du så korrekt antok på at jeg brukte en browser som jeg har vært logget inn med. Så man kan med andre ord ikke være både kjøper og selger i samme transaksjon ;)

Tusen takk for tipset, det sparte meg for timer med feilsøk, når det ikke var noen feil :)
 

picxx

Well-Known Member
Det kan være greit å bruke paypal sandbox under testing.
Da kan man være både selger og kjøper.
En må bare huske på å være registrert med samme land i cartløsningen og hos din PP sandboxkonto (PP har en "rar" regel hvor de stopper transaksjonen hvis disse landene ikke stemmer overens, også på livebetalinger).
https://developer.paypal.com/
 
Topp