Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wordpress, få thumb til å linke til post

sKrud

Meget sliten student
Har googlet noe etter dette, men er nok flere her inne som kan svare meg på følgende:
-Hvordan setter jeg link til post i stedet for link til bilde på thumbs i Wordspress?
- Når vi er inne på det, lar det seg gjøre å få visit_value link på bilde som standar?

Takk for svar..:)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Du må nok forklare den der litt mer inngående. Jeg skjønte faktisk ikke hva du mente. Gi et eksempel, liksom. Så kanskje jeg kan hjelpe deg.
 

sKrud

Meget sliten student
ja...sorry..

Okey, om du ser på Agurkposten.. Om man klikker på thumbnailet fra hovedsiden, så kommer man til posten og ikke til bildet (slik det er som standar i WP..)

Hvordan gjør man dette til standar, altså å linke til posten og ikke til bildet.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det er jo bare å endre koden i templaten det. Antar det er på spillnett du vil ha dette. De bildene du har til venstre på hovedsiden er jo ikke klikkbare. Antar du legger disse til via excerpt-funksjonen, eller custom-fields. Du må da redigere index.php. Finn funksjonen, og legg bare bildet inn i en link (a href). Koden for link til posten finner du jo inne i loopen: "the_permalink".

Vet jo at du har litt peiling på html/php, så jeg forklarte dette på et litt "høyere" nivå enn hvis du var nybegynner.
 

sKrud

Meget sliten student
Fan....sorry ordvalget.. Men har inntrykket av at WP kun dreier seg om leting.. Har tittet litt i index filen..men fant ikke den sånn helt av seg selv.. jaja...får granske den *litt* til da..;) takk for hjelpen..
 
Topp