Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wordpress feil, MySQL kræsjet.

InVert

Blogger
Hei!

Håper noen kan gi noen tips og råd rundt gjenoppretting av wordpress blogg.

Serveren kræsjet her om dagen hos min host, de prøvde å gjenopprette det de kunne, men et par tabeller i wordpress har kræsjet, kommentar tabellen for eksempel.

Vil ikke ødelegge alt jeg har gjort på bloggen ved å reinnstallere alt, så jeg satte opp WP på en lokal server og brukte gjenopprettingsfila, hentet ut comments tabellen og prøvde å sette den inn i min blog, funket heller dårlig, tror ikke ting stemmer overens på den måten.

Hva skjer om jeg sletter alle tabellene for bloggen, og prøver å logge inn? Vil jeg da få innstallasjonsveilednignen på nytt? Og hvis jeg så henter ut backupen fra backup fila, vil alt bli normalt igjen? Har en del plugins og andre innstillinger som jeg ikke vil miste.

Håper noen kan svare på dette, belyse ting som kan skje. Takker på forhånd alle sammen! =)
 

Coulix

Medlem
Gode backuprutiner skulle fått tilbake dine 2 ødelagte tabeller. Det høres ut som noe som burde kunne fikses ved å gjenskape tabellene, men uten å ha sett på db-designet i WP kan det gjerne være andre tabeller som jobber i kryss med de du mangler hvor det gjøres spørringer mot tabellene basert på tidligere innhold, og kan da være et mareritt å gjenskape tabellene med de nødvendige verdiene for at bloggen skal funke igjen, spesielt hvis bloggen var stor. Mulig du heller kan fjerne referanser som ser etter data i de to tabellene du har mistet.

Noen nøyaktige SQL feilmeldinger burde kunne velte deg i riktig retning.
 
Topp