Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WordPress laster tregt

knuttt

Medlem
Jeg driver en type medlemsside med WordPress. Jeg kjøpte et tema på themeforest.net, men opplever at det ikke laster inn så raskt. Jeg har i ettertid sett på en del andre temaer, men merker at disse ikke laster inn veldig raskt heller. Jeg lurer da på om problemet ligger i temaene, eller hos selve WordPress i seg selv?

Er det enkelte CMS som er raskere enn andre? Jeg har ikke kunnskap nok til å lage noe på egenhånd, så jeg er avhengig av ferdiglagde temaer, og mulighet til å administrere innholdet. Noen som har noen anbefalinger?
 

knuttt

Medlem
Jeg har webhotell hos one.com. Er det webhotellet som er problemet? Finnes det en oversikt noe sted over hastigheten på ulike webhotell? Nettsiden laster tregt, men ikke kjempetregt. Leter bare etter muligheter til å gjøre den raskere.
 

Rismoen

Medlem
Hva er greia med at folk velger one.com?

Jeg trodde alle fikk det inn med morsmelka at man skal styre langt unna one.com.

Det er mye du kan gjøre for å forbedre hastigheten på siden din.
Du kan f.eks begynne med denne pluginen: https://wordpress.org/plugins/w3-total-cache/

Du burde også vurdere å flytte fra one.com til en norsk webhotell om du har norske lesere/kunder.
 

knuttt

Medlem
Hva er greia med at folk velger one.com?

Jeg trodde alle fikk det inn med morsmelka at man skal styre langt unna one.com.

Det er mye du kan gjøre for å forbedre hastigheten på siden din.
Du kan f.eks begynne med denne pluginen: https://wordpress.org/plugins/w3-total-cache/

Du burde også vurdere å flytte fra one.com til en norsk webhotell om du har norske lesere/kunder.

Dette er min første nettside, og jeg opprettet den for noen få uker siden. Jeg valgte one.com fordi jeg leste positivt om de, men på dette forumet er oppfatningen stikk motsatt. De er vel hakket flinkere på markedsføring enn andre. Jeg har også opprettet denne tråden: 500 internal server error. Det ser ut til at du svarte meg der også. Jeg ønsker nå å bytte hotell.
 
Sist redigert:

thomasstr

Medlem
Det finnes også andre som driver med performance hosting, men som ikke er så dyre som raskesider f.eks :)
 

knuttt

Medlem
Sjekk ut sysedata.no da. Burde bli bra det. Starter på 59/mnd: https://www.syse.no/webhotell/linux

Har lest en del negativt om host1, men en del bra om ProISP. Hvorfor er sysedata bedre enn proisp, og omvendt? For øyeblikket er hastighet og support viktigst, men jeg har for øyeblikket ikke råd til dyrere løsninger enn shared hosting. Nettsiden er nemlig ikke lansert enda, så jeg er avhengig av å generere litt inntekt før jeg kan se på andre løsninger. ProISP, Sysedata, eventuelt andre norske.. hvem er best på hastighet og support i Norge, og hvorfor?
 

Camillafr

Medlem
Du kan jo alltids gå litt opp i pris og leie en VPS. Da kan du sette opp det operativsystemet du ønsker, webserver og lignende.
Trenger ikke å koste mer enn rundt 120-150 kr i måneden for en VPS med 1gb ram, nok diskplass og mye trafikk. Du trenger kanskje litt kunnskap for å sette opp, men det vil kanskje være verdt det viss du forventer en del trafikk.

Send en PM, så kan jeg gi tilbud på VPS ;)
 

thomasstr

Medlem
Bare en liten tilleggsopplysning. Driver selv med performance web hosting, og har erfaring med at det ikke alltid bare er å ha en god og rask server, men også en god side med så mye som mulig komprimert/optimalisert. Noe bedre resultat vil du selvfølgelig få hvis du har et oppsett der du kjører Apache/Nginx(Dynamisk/Statisk innhold)/PHP (m/Opcache/Varnish eller Memcached) f.eks. Men det beste resultatet oppnår du om du optimaliserer både på server og i kode. Dette er min mening. Andre som har innspill?
 

zapotek

Medlem
Veldig enig med siste taler. Et fint sted å begynne optimaliseringen er å ta en titt på koden til themet du bruker. De fleste themes inneholder så mye dilldall, at det hadde nesten vært rart om siden ikke var treg. Det er f.eks. unødvendig med et databaseoppslag for å finne lenkebanen til css-filer. Hardkod slike ting inn i themet.
 
Topp