Wordpress med en irriterende melding hver gang jeg endrer en post

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg skjønner det igrunn ikke selv, men plutselig her en dag begynte meldingen dere kan se på vedlagt bilde og komme frem hver eneste gang jeg endrer en post eller en side i Wordpress...

Jeg gjør alle endringer, klikker "save," og dette er resultatet. Endringene jeg gjør blir lagret, og alt blir som det skal. Eneste er at jeg er rimelig amøbe drita lei denne stygge ekle meldingen.

Noen som har en anelse på hva som kan være galt? Jeg forsøkte idag og oppgradere til siste WP versjon, men ingen tegn til forbedringer... :(

Vedlegg

• aa.jpg
    aa.jpg
    11,9 KB · Sett: 28
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Det er serveren som er problemet, ikke WP. Står jo der "internal server error". feilmeldingen til wp ser ikke sånn ut. Ta kontakt med hosten din du.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
peterandrej skrev:
Det er serveren som er problemet, ikke WP. Står jo der "internal server error". feilmeldingen til wp ser ikke sånn ut. Ta kontakt med hosten din du.

Jau... Det er vel helt sikkert noe slikt som må til, men tar jeg ikke feil får jeg vel høre at dette er noe jeg selv har rota til, og får ordne opp selv :(

brukernavn skrev:
Er ikke det den meldingen man kan få hvis man roter til i .htaccess fila?

Selv tror jeg ikke det kan stemme, men kanskje noen som har peiling på hva i alle dager dette som står i en .htaccess-fil betyr kan se om det er noe galt? :)

.htaccess skrev:
# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>

# END WordPress

Pejyuu

Medlem
Det er nok .htaccess filen som gjør det.

Men det er jo mulig at den nå har begynt å gi feilmeldingen pga eventuelle forandringer hosten din har gjort.

Men som andre sier, Apache sin server logg forklarer gjerne litt mer detaljert hva som er feil.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jepp.. Tenkte jeg skulle forsøke det, og når jeg gjør det, da kommer denne samme feilmeldinga overalt på hele bloggen. Ikke engang tilgang til administrasjonspanelet får jeg. :(

- Tenker dette er noe hosten må fikse opp i jeg. Det kan jo helt klart være det er en plugin som ikke lenger er kompatibel med de 2 siste versjonene av WP. Dette problemet kan jeg vel tenke meg oppstod samtidig som jeg oppgraderte til forige versjon.

Takk for alle svar folkens. Jeg finner nok ut av det i løpet av morgendagen regner jeg med. Ha en videre flott kveld alle mann! (og damer!) :)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Tenker jeg drar opp igjen denne tråden jeg, da jeg faktisk har klart og glemme hele dette problemet mer eller mindre bort... Derimot har jeg funnet ut en god del om selve problemet.

Jeg kan endre poster helt fint. Det er BARE når jeg skal endre sider (pages) i WP denne feilmeldingen kommer. Jeg har forsøkt og kopiere over alle filene til WPinstallasjonen for og bli kvitt denne feilmeldingen, noe som ikke skjer og har samtidig forsøkt og bytte til Wordpress standard theme. - Uten hell..!

På samme webhotell, har jeg en annen blogg som kopler opp mot samme database. Dette er bare en liten prompeblogg som ikke krever mye ressurser så akkurat det er ikke noe stress. Derimot, når jeg faktisk tester også med denne bloggen og endre en side får jeg akkurat samme feilmelding her.!

Når jeg videre igjen, tester på ytterligere en 3. blogg som er ligger på samme webhotell, mens den kopler opp mot en annen database, fungerer det ypperlig og endre en side.

- Slik jeg ser det, må det jo være ett eller annet greier med databasen liksom. Dere nevner jo at slike feil vil være relativt enkelt og finne i Apache sin error log... Men hehe.. Unnskyld meg... Hva i alle dager er Apache sin error log,? og hvor finner jeg den? Kanskje jeg ikke har tilgang til den fordi jeg sitter på en shared host?

Om jeg ikke har tilgang til denne, hva skal jeg da be hosten om når jeg ringer? Skal jeg bare spørre etter Apache sin ekle error log liksom? :p

- Takker og (ja.. denne gangen bukker jeg også) for svar!

Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg beklager at jeg drar dette opp enda en gang i dag, men kom til og tenke på noe..

Jeg har brukt Wordpress Automatic Upgrade plugin på alle oppdateringer på Baredritt.no, og jeg ser jo faktisk at denne plugin ikke bruker samme database-prefiks som Wordpress gjør. Den lager rett og slett sin egen prefiks i databasen, og da vil jeg jo velge og tro at denne byr på trøbbel dersom det er flere blogger som bruker samme database.

Samtidig mener jeg og ha lest at Wordpress Automatic Upgrade kan skape problemer med flere blogger på samme server.. Husker bare pokkern ikke hvor jeg leste det..!

Har noen her hørt om at denne Wordpress Automatic Upgrade byr på trøbbel dersom man har flere blogger på samme server, eventuelt som benytter samme database?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Forferdelig til kødd det skulle være med akkurat denne pluginen... Det verste er at mannen bak hele greia ber om donasjoner.! Han skulle gjerne kommet hit så skulle han fått en god del kr av meg... men da prater vi ikke norske kroner, da prater vi ekte kr = kraftige rævaspark.!

Får for pokker ikke fikset opp igjen denne databasen heller... Ikke det at det spiller så så stor rolle med denne feilmeldingen.! Problemet er bare at dette problemet ser ut til og utvide seg, og stadig mindre funksjoner fungerer i "back-end..." :(

Ellers, vil jeg poste denne "error-log-greia" her i morra... Håper virkelig noen kanskje forstår slikt språk... :)

Topp