Kjapp og trygg hosting for Wordpress

wordpress og Tradedoubler

Dre_C

Medlem
Jeg har problemer med at wordpress endrer bannerkoden. Gjelder ikke bare Tradedoubler, men også andre koder.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Altså, standardtemplaten kubrick har ingen spesielle funksjoner for visning av javascript og slikt. Problemet er at wp benytter seg av en TinyMCE motoren for editoren, og den hakker litt på javascript av og til. Dette gjelder også embed source forsåvidt. En WYSIWYG editor er nødt til å ha visse funksjoner for å rette koder. Det kommer man ikke bort fra, og bra er jo det for det betyr at også folk som ikke har peiling på html kan publisere materiale.

Du har i utgangspunktet noen få alternativer for visning av javascript m.m.:
1. Legg inn koden i "code" feltet av editoren. Og aldri rediger posten etter å ha publisert den. Dette funker i 99 av 100 tilfeller. Redigerer du posten blir editoren å "koden" i 100 av 100 tilfeller.
2. Bruk en custom template for redigering. Da må du publisere "sider" i steden for "poster", men det kan være en løsning. Jeg gjør det for eksempel på sider der det er mye javascripts, som for eksempel en side med oppramsing av making-money-online programmer med affiliate-koder.
3. Bruk custom fields. Det er de feltene helt nederst i editoren der du kan forhåndsdefinere egentlig alt mulig. Jeg bruker custom fields for enkel publisering av artikkelbilder som følger med poster på agurkposten for eksempel. Men du kan altså gjøre alt mulig med custom fields.
4. Bruk plug-ins. Det finnes ca 9 milliarder plug-ins til wp, så du finner garantert noe hvis du bare leter litt. Mye til adsense, men også generelle adscripts finnes.
5. Bruk et annet system. Lets face it, WP har begrensninger. Og slike ting som stor bruk av egendefinerte greier er en av dem. WP er laget for å være enkelt å bruke, og da blir det ofte vanskelig å tilpasse det spesielle behov.
 
Topp