Kjapp og trygg hosting for Wordpress

wordpress på norsk

A

aabbcc

Guest
Hei
Jeg driver å setter opp en norsk wordpress-side, og da bør jo all tekst som brukerne ser være på norsk. Hvordan gjør dere dette? Jeg har søkt litt, men det er så mye varierende info folk kommer med. Er det noen gode plugins til slikt for eksempel?

aabbcc
 

zapotek

Medlem
Det er ikke så mange andre måter å gjøre det på enn å endre teksten manuellt i themefilene.
 
A

aabbcc

Guest
Takk for svar Zapotek. Gjelder dette også alle generelle termer som search og ting i kommentarfeltet, som ikke er themeavhengig?

aabbcc
 
A

aabbcc

Guest
Ah - ok. Tenkte at det kanskje lå inne i wordpress... Tusen takk for hjelpen, da får jeg vel gå inn å oversette da. Får håpe utvikleren av dette themet har hatt vett til å legge alle stringer i en egen fil, jeg har mine tvil...

abc
 

PIP

Medlem
WPML er et fantastisk verktøy... men det forutsetter i stor grad at themet er WPML-ready. En del utviklere er faktisk villig til å gjøre det WPML-ready når man gjør de oppmerksomme på det. Det er vel noe mange ikke tenker på... at en stor andel av kundene kommer fra land med annet språk enn engelsk. Det gjelder også widgets og plugins. Men det er en endring på gang der også... og forhåpentligvis etterhvert en standard.
 
Bruker man poedit går det faktisk rimelig greit å oversette. Mener også å ha sett noen "verktøykasser" som oversetter en del automatisk også, men kan ikke huske om det var til wordpress eller joomla ...

Mvh Dan
 
A

aabbcc

Guest
Takk. Valgte å beholde twenty twelve inntil videre og da gjorde adeneo sitt triks susen..

abc
 
Topp