Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wordpress selges?

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
tror og håper at dette ikke kommer til å skje .. i så fall får man bare ikke oppdatere da! eller laste ned alle mappene som legges ut fra og med nå.. sånn at du plutslig bare kan hoppe tilbake...

men de tjener nok ganske mye penger for de har jo flere ansatte.... det som kanskje kunne hjulpet dem med vidre utvidelse er om de hadde børsnotert selskapet og ikke solgt mer enn 49,9 % av aksjene kunne fått inn en del kapital da.. men er kanskje ikke nok inntekt til at det skulle vært interesant
 

agrimsrud

Medlem
Wordpress.com har allerede en haug av betalte "Premium Features", men om alt av tjenester på WP.com blir betalt, er ikke nødvendigvis utenkelig.

Når det er sagt, så tror jeg ikke de kommer til å ta betalt for selve systemet (WP.org).

For det første er jo tanken bak WP at det skal være et gratis system, og det er jo tross alt utgitt under GPL. Det skal vel mye til for at de radikalt endrer lisensen til en betalingslisens.

I tillegg er det jo nettop det at WP er en solid og gratis plattform som gjør WP til den markedsledende platformen. Jeg tror WP vil miste enorm innflytelse og veldig mange brukere om de plutselig skal begynne å ta betalt. I tillegg må det da bli store problemer i forhold til tidligere versjoner, som Julian nevner.
 

Tonny Kluften

Administrator
I tillegg er det jo nettop det at WP er en solid og gratis plattform som gjør WP til den markedsledende platformen. Jeg tror WP vil miste enorm innflytelse og veldig mange brukere om de plutselig skal begynne å ta betalt. I tillegg må det da bli store problemer i forhold til tidligere versjoner, som Julian nevner.

Jeg tror ikke det vil skje akkurat nå, Wordpress må utvikles mer først, når det gjelder utvikling av design på sider osv er ikke WP enkel nok for almenheten enda. Men når det skjer at det blir enkelt å designe egne sider i WP tror jeg at den blir solgt.
 

clinton4

Medlem
Om det skulle skje, så tror jeg det raskt vil komme et ny opensource prosjekt som er basert på WP.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg tror ikke det vil skje akkurat nå, Wordpress må utvikles mer først, når det gjelder utvikling av design på sider osv er ikke WP enkel nok for almenheten enda. Men når det skjer at det blir enkelt å designe egne sider i WP tror jeg at den blir solgt.

Muligheten for drag'n drop design finnes allerede, og enklere enn det kan det vel ikke bli ;-)

Om WP blir solgt eller ei er jo uinteressant så lenge de beholder forretningsideen som er å levere en gratis open-source-løsning.

PS! Tittel ble forøvrig litt bedre, selv om jeg tolker den som om at du har hørt et rykte og vil ha det bekreftet eller avkreftet.

"Tror du wordpress kommer til å bli solgt i fremtiden?" - ville kanskje vært en mer presis tittel.
 

picxx

Well-Known Member
Om det skulle skje, så tror jeg det raskt vil komme et ny opensource prosjekt som er basert på WP.

Tror nok det samme som deg.
Man vil nok få en fork av wordpress som fortsetter med en GNU/GPL lisens, på samme måte som joomla i sin tid forket ut etter at mambo ble solgt til kommeriselle interesser.
 

picxx

Well-Known Member
PageLines Platform

Men design er så mye mer enn å plassere og flytte på bokser/moduler, selv med platformpro må man kode endel for å tilpasse designet.
Selv foretrekker jeg å leie inn profesjonelle for å designe mine nettsider.

Kan jo kode et wp design også kun med widgets.
Blir jo det samme.
 

picxx

Well-Known Member
Tror vel egentlig ikke lisensen WP er utgitt under i det hele tatt tillater et slikt scenarie som Tonny skisserer, altså at de vil kreve en årlig lisens for å bruke det.

Se WordPress › About » License og WordPress › About » GPL

Du kan ta betalt for tilpasninger, for tiden du bruker på dette, osv, men ikke for selve wordpress.

Det er eierne av wordpress som skisserer lisensene.
Blir wordpress solgt kan nye eiere selvsagt forandre lisensen.
 
Topp