Kjapp og trygg hosting for Wordpress

wordpress vs blogspot/blogg.no

Heisann

Jeg ønsker å opprette en blogg der hovedintensjonen med tiden er å føre leserne videre til min nettbutikk (ikke opprettet ennå). Denne nettbutikken vil hovedsakelig tilby tjenester til det norske markedet. Jeg tenker å opprette eget domene og Webhotell.

Mitt spørsmål er hva slags blogg jeg bør bruke? Det bør være mest mulig brukervennlig; -hehe dvs "enkelt" å administrere! Har lest mye positivt om wordpress...
Noen synspunkter/anbefalinger?

Tusen takk:)
 

selbekk

Medlem
har faktisk hatt gleden av å prøve begge.. Jeg synes definitivt blogg.no sitt system var bedre, siden du kan fikse så mye du vil på designet uten å betale et øre. Men det er bare meg.
 

peterandrej

pensjonert moderator
har faktisk hatt gleden av å prøve begge.. Jeg synes definitivt blogg.no sitt system var bedre, siden du kan fikse så mye du vil på designet uten å betale et øre. Men det er bare meg.

Gjetter på at du har prøvd den hostede wordpress-versjonen Wordpress.com hvor du helt riktig må betale noen små kroner for å få forandre CSS-filen. I den egenhostede versjonen du finner på Wordpress.org er bildet dog helt annerledes.

Blogg.no har et godt produkt, dog ganske lite brukervennlig når det kommer til redigering av templatefiler, CSS-filer, etc. Systemets styrke er helt klart selve volumet av brukere du potensielt kan nå. At de fleste "superbloggere" ligger på den plattformen er ikke tilfeldig. Men, det betyr også at du vil falle ganske lett igjennom hvis du ikke følger trenden på blogg.no.

Etter min vurdering er wordpress.com/blogg.no/blogspot.com å anse som likeverdige produkter hvor du i praksis får omtrent det samme. Uansett hvillken av dem du velger så får du et godt produkt. Sjekk også ut iPublish.no som drives av Wordpress MU.
 
Topp