Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WP Hjelp med Kategorier

i-net

Medlem
Er en ting jeg har lurt på en stund her, men som først nå er et problem.
Som defualt i WP har man 1 kategori gruppe, som man kan flytte inn med widgets.

Har aldri skjønt hvorfor man i Wordpress kan velge 9 Category widgets, men alle sammen vil vise de nøyaktige samme linkene... Så regner med at det er et svar på det jeg spør om her, for det kan ikke være meningen :p
Men trenger altså å ha muligheten til å lage flere kategori-grupper, hvordan gjør man det? Altså at jeg kan ha flere side-linker separert fra den første gruppen? Finnes det en widget å laste ned for noe sånt ??

håper på løsning, takk.
 

i-net

Medlem
I påvente av svar har jeg fått svar på DP så lenge om at jeg kan ta å bruke denne koden:
Kode:
<?php wp_list_categories('orderby=name&include=1,7'); ?>

Men hvor legger jeg den, slik at jeg kan spesifisere hvilke kategorier jeg kun vil vise for kategori gruppen, som jeg vil deretter legge til med en kategori widget inne på presentation>widgets ??
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Du kan ikke bruke widget's med den koden.
Du må lime den rett inn i sidebar.php fila.
include=X, X, X er jo tag'en som bestemmer hvilke kategorier som skal inn i gruppa.
X=ID på kategorien som skal inkluderes.

Om det finnes en widget for dette har jeg overhodet ikke peiling på.
 

i-net

Medlem
takk picxx, fant også ut det.
Etter leting rundt på nett, ser jeg at det er mange som sliter med det samme, og at det ikke finnes noe veldig god løsning på dette. Men får det nok til nå uansett.

Synes likevel det er helt meningsløst hvorfor man kan velge 9 category widgets i Wordpress, der alle vil vise nøyaktig de samme linkene. (det jeg kalte kategori gruppe). Beklager hvis dette ble dårlig forklart Peter.
 
Topp