Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WP Stats - Anbefalt plugin

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
mattis: Jeg må jo innrømme jeg ikke er stor fan av Akismet heller, og finner heller på andre ting som ikke krever 3. parts API for og fungere.

Det jeg syns er negativt er kort sagt kun dette med at man faktisk er avhengig av en 3. parts tjeneste for at det skal fungere. Om Wordpress.com en dag plutselig ikke lenger finnes, vel, da har ikke jeg noe som stopper spam og jeg har ikke noen statistikk.

Derfor velger jeg da altså og heller lage til noe egne greier for og stoppe noe slikt, evt bruke andre løsninger som fungerer like bra fra innstikk-katalogen til Wordpress. Og ja, det er andre saker som funker like bra som bårde Akismet og Wordpress.com Stats.

Ja, det er altså kun det at jeg blir mer eller mindre dårlig av at et annet nettsted skal styre hva jeg kan gjøre / bruke av funksjoner på mitt eget.
 

Tonny Kluften

Administrator
Akismet er utrolig bra, stopper alt og det er ikke noe heft for meg å bruke det selv om det trengs API. Jeg tar heller problemet med spam den dagen Akismet legger ned enn å ta sorgen på forskudd nå. Alt jeg kan slippe av jobbing og grubling er bra, bruker gjerne tjenester som krever API når det sparer meg arbeid.
 

picxx

Well-Known Member
Og ja, det er andre saker som funker like bra som bårde Akismet og Wordpress.com Stats.

Blir vel vanskelig å finne noe som er like bra som akismet for spambeskyttelse på en wp-installasjon, mens en stat plugin finner man jo både her og der.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
picxx: Det er der du tar feil. Det er ikke så mye som skal til, og dersom man utvikler noe selv er det også lite sannsynlig at man får noe spam, det fordi at dersom jeg f.eks utvikler noe for Wordpress sine kommentarer kan jeg bruke omtrent hva jeg vil for og stoppe dette, dvs at en spambot ikke kommer gjennom da den ikke vet hvilken navn jeg har på mine funksjoner. (Disse er da unike kun for meg selv).

Statistikk syns jeg er greit og bruke noen andre til ja. Helt enig med deg der. :)

Tonny skrev:
Akismet er utrolig bra, stopper alt og det er ikke noe heft for meg å bruke det selv om det trengs API. Jeg tar heller problemet med spam den dagen Akismet legger ned enn å ta sorgen på forskudd nå. Alt jeg kan slippe av jobbing og grubling er bra, bruker gjerne tjenester som krever API når det sparer meg arbeid.
Ja, Akismet er dritbra. Jeg er helt enig med deg. Men om du lager til en liten sak selv, med egne navn på funksjoner vil 99% av alle spamboter bare få en liten error for hver eneste greie de slenger inn i Wordpressbloggen din, enten det da er pingback eller kommentar. Jeg skulle gjerne kommet med grundigere informasjon, men lar det ligge da tråden egentlig handler om statistikk.
 
Topp