Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WP template oppdaterer seg ikke live

Tonny Kluften

Administrator
Dette er noe av det pussigste jeg har sett i WP.

- Jeg oppdaterer footer.php i WP admin.
Oppdateringen vises ikke på bloggen på Firefox.
- Jeg sjekker i IE og Gogole Chrome.
Oppdateringen vises ikke der heller.
- Jeg kjører bloggen gjennom web proxier i USA som f.eks. freeblox.info og myaccesshome.info
Oppdateringen vises ikke der heller.
- Jeg laster ned footer.php via ftp og den viser at fila er oppdatert.

Er det jeg som er gal eller hva er dette for noe??? Aldri opplevd noe lignende.
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hvis du endrer footer i Notepad, laster opp via ftp, vises endringene da?

Om ikke dem da vises, kan jo en begynne og lure på hva for en footer som blir inkludert i templaten. Har du sjekket det? Det virker jo nesten litt som om det må være en helt annen footer enn den du redigerer.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Godt poeng, men nå en time etter at jeg redigerte footeren så vises redigeringen på siden uten at jeg har gjort noe mere. Det kan da ikke bety annet enn at web hosten min eller ISP`en dens viser en versjon av footeren som de har hatt i cachen sin og nå har oppdatert cache?

Der melder jeg pass, da jeg overhodet ikke har litt peiling på slikt. Jeg og flere andre på forumet her har jo vært utfor at dette skjer ofte med CSS-filer, men da tror jeg ikke det har hatt stort med hosten og gjøre... Hva grunnen til at det skjer med CSSfiler er aner jeg faktisk ikke.

En liten ting om det skulle skje igjen, kan jo være at om du forsøker og slette kakene du har lagret i nettleseren, for deretter og bare teste en gang til at det funker som normalt. Man vet jo aldri... :)
 

vidarlo

Apache-junkie
Eg har aldri opplevd at ISPer cacher, eg har derimot opplevd mykje rart i browsere sine cachingsystem. Om du bruker firefox så installer firefox web developer extensions. Der kan du enkelt skru av caching totalt, slik at du alltid hentar alt direkte.
 

Pejyuu

Medlem
Rimelig sikker på at det var shift 0.o
Er iallefall det jeg holder inne når jeg tar en hard-refresh i FF3
 
Topp