Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WP-theme som har god søkefunksjon

Skal lage ei nettside som handler om forfattere, bøkene de har skrevet, og tema på disse. Trodde at category eller tag-funksjonen på et theme som jeg har på en annen side skulle funke, men det gjør den ikke.

Skulle hatt et theme der folk kunne skrevet inn forfatter/boktitler/tema og så fått opp alle bøker en gitt forfatter hadde skrevet, alle boktitler som stemmer med den som ble søkt etter (eller alle som ligner, i tilfelle den som søker skriver feil), eller alle bøker som har samme tema.

Noe forslag til hvordan jeg kan fikse dette? Det er altså ikke en vanlig søkefunksjon på sida jeg er ute etter, for da må man som regel skrive feks forfatternavnet helt rett, men jeg vil ha en funksjon der skriveleifer er "tillat" på den måten at sida foreslår riktig tittel eller den som er mest lik.

Tog du an? Forslag?
 

hansson

Langveisfarende
Det der ville jeg hatt i en eller flere nedtrekksmenyer. Du lager kategorier eller underkategorier for hver forfatter, og disse dukker så opp i nedtrekksmenyen. Hvis du får noen til å hjelpe deg med dette kan de hive inn flere menyer med ulike parametre som f.eks. sjanger og årstall, og når man da trykker på Søk-knappen får du alle bøker av Henning Mankell som ligger under "Krim" og ble skrevet i 2002.
 

picxx

Well-Known Member
Det finnes en plugin der du får slik ajaxfunksjon der navn blir foreslått etterhvert som man skriver det inn. Husker ikke akkurat hvor, men søker du etter "wordpress plugin+search function" kan det jo hende du kommer over den.
 
Det finnes en plugin der du får slik ajaxfunksjon der navn blir foreslått etterhvert som man skriver det inn. Husker ikke akkurat hvor, men søker du etter "wordpress plugin+search function" kan det jo hende du kommer over den.

Det finnes flere men være oppmerksom på at disse ikke virker like bra i alle nettlesere. Pluss at du kan risikere at disse pluginene av en eller annen grunn også legger til andre ord som ikke skal være søkbare. Det finnes også flere plugins som du kan bruke for å søke i alt innhold.
 
Topp