Kjapp og trygg hosting for Wordpress

XAMPP og Win 7 64bit problem

tomalex

Medlem
Innstallerte XAMPP og alt var klart. innstallerte til c://XAMPP.

Apache vil ikke starte. det står at den åpner en port, men knappen går ikke til stop og jeg får ikke opp "running" på høyre. MySQL derimot starter og går fint.

står også: WARN: This program must be run from your XAMPP root directory.
INFO:Maybe this program is running on a 64bit plattform please ingnore the message above.


Noen som vet problemet?
 

tomalex

Medlem
lol

Haha. ja skype er på, men snakker ikke med noen, Jeg regner med at selve skype programmet bruker det samme materialet apache bruker, som da lager interference? baah.

Skrur jeg av skype så funker vel dette.. hehe, Takker! :D


EDIT: Takker. Skrudde av skype og alt fungerte..:cool:
 

tomalex

Medlem
Skulle skru på Apatche igjen nå, Men nå står den og vil ikke gå lenger. Står bare busy.. ig under står det started apatche (80) port..

Skype er ikke på.

Gikk i error loggen til apache og der står det : File does not exist: C:/xampp/htdocs/wp-admin

Noen som har tips? :)

EDIT: errorloggen er fra i går. Da må det være alternative porter som tar opp 80..
 
Sist redigert:

tomalex

Medlem
Om noen andre skulle trenge hjelp

Skulle skru på Apatche igjen nå, Men nå står den og vil ikke gå lenger. Står bare busy.. ig under står det started apatche (80) port..

Skype er ikke på.

Gikk i error loggen til apache og der står det : File does not exist: C:/xampp/htdocs/wp-admin

Noen som har tips? :)

EDIT: errorloggen er fra i går. Da må det være alternative porter som tar opp 80..

Viste seg at det var andre programmer som tok opp :80 porten.

I mitt tilfelle PMB.exe (Pando Media Booster) avslutt prosessen om du har den på pcen og fyr opp XAMP/Mamp hva enn det måtte være.

Alternativt for å fjerne problemet for alltid, så kan du alltids konfigurere listen porten til XAMP/MAMP til noe annet som f.eks 8888. Blir trolig ingen problemer da, og du slipper å kille andre programmer før du fyrer opp XAMP/MAMP.
 
Topp