Kjapp og trygg hosting for Wordpress

xt:commerce gratis eller lisens? Hvem i Norge kan tilby dette?

bvk

New Member
Skal mest sansynlig starte en xt:commerc butikk da jeg har leverandør som har ferdig plugin til versjon 3.04 med produkter.

Har googlet litt men usikker på om jeg må kjøpe denne av disse: xt-commerce.co.uk eller om the er OS/gratis.

Noen steder kan man laste den ned og det står gratis. PÅ hjemmesiden står det at det koster og er forskjellige priser etter funksjonalitet. Har også lest at den er basert på oscommers, men vi det si at den er gratis eller at den er bygget på noe gratis som nå har lisens?

Er det bare å laste denne ned og installere på et webhotell? (forslag til bra hotell? Skal være norsk nettbutikk med no dommen) Har bluehost nå for testing av forskjellig, men vet ikke om det er bra nok.

Hvis dette må betales for hvem selger og har support på denne i Norge?

De har også CSV fil som kan legges inn manuelt daglig, men får du med bilder, video og alt da eller kun produkt navn, kategorier, priser og kansje produkt tekst?

Takknemlig for alle forslag.
 

Handyhost

Medlem
Heisann,

Kjenner ikke så mye til xt:commerce, men så vidt jeg vet så finnes det ikke lenger noen gratis version. xt:commerce er basert på oscommerce og distribusjonen er derfor ihht GPL. Dette betyr i dette tilfellet at programvaren er OS, men ikke gratis. Har inntrykk av at de fleste diskusjoner rundt xt:commerce er på tyskspråklige forum så om du ikke hadde S i tysk så hadde jeg holdt meg unna :)

Om du får tak i en csv fil med produkinformajon så ligger ofte URL til bilder som en del av produktinformasjonen.
 

bvk

New Member
Vil dette si at plugin er live, mens csv må lastes oppmanuelt men får med seg samme data?
Da er spørsmålet hvilket system som er gratis og ser ok ut, er seo vennlig. Bruker mystore i dag, og er superfornøyd. Her er alt lagt ut manuell, men kun 1 av 5-10 nisje produkter grupper. Men skal starte opp de andre i nisje butikker, og kan da ikke starte 5-10 mystore butikker for å teste markedet. Koster desuten 2500eks for å få funksjonen exel csv. Har ikke økonomi til det. Ønsker noe tilsvarende. Kan heller ikke legge alt inn i butikken jeg har, da det blir coop obs. Kjøper ikke stereo på obs, men på hifi klubben.
 

Handyhost

Medlem
Generelt så er det slik som du beskriver ja at CSV må oppdateres manuelt mens plugin gjerne er koblet direkte til en server.

Selv sverger jeg til oscommerce. Tar litt tid å sette seg inn i, men er vell verdt det. Det er god tilgang på gratis skins/templater som man kan bruke samt tusenvis av gratis utvidelser.

Om du kjøper et webhotell så koster dette rundt 50 kr pr mnd og hos de fleste så kan du sette opp flere domener på samme konto. Ekstrakostnaden ved å sette opp flere butikker blir da bare kostnaden for å registrere et nytt domene (rundt 100 kr / år).

Et annet tips er at dersom du finner et webhotelll som har Fantastico eller Softacolous så kan man installere oscommerce med bare et par tastetrykk...
 
Topp