[XXXXXXX] For mange påloggingsforsøk

DagArne

Medlem
2 påloggingsforsøk (stoppet 2 gang(er)) fra IP: 134.122.6.46

Siste brukernavn som feilet : admin

IP blokkert i 36 timer

[XXXXX] er domenenavnet som noen forsøker å logge inn på, men blir stoppet og IP blokkert utifra gjeldende innstillinger.

Er det noen måte å stoppe dette på i wordpress? siste uka har det haglet inn meldinger forsøk fra forskjellige IP-adresser. Kan ikke finne noen pluginn eller instilling som hjelper meg heller siden de finner forskjellige IP-adresser å prøve med.

Sånn ser noe av loggen ut, men er side opp og ned :
128.199.178.70[login] (1 blokkering)
35.240.149.156[login] (1 blokkering)
157.230.24.107[login] (1 blokkering)
2001:41d0:a:5f18::[login] (1 blokkering)
139.59.5.222[login] (1 blokkering)
3.0.248.225[login] (1 blokkering)
91.121.115.100[login] (1 blokkering)

har lagt inn disse innstillingene som vist i fil, men hjelper ikke når de finner forskjellig IP-adresse.

Vedlegg

• Innstillinger Wordpress.png
    Innstillinger Wordpress.png
    29,2 KB · Sett: 5

DagArne

Medlem
Takk er så mange år siden jeg logget på den siden. Glemt det meste, men startet å få passe innloggingsforsøk. Jeg spurte domeneshop det samme, men fikk beskjed om å utdype mer. Det synes jeg var litt merkelig.

xdex

Medlem
Admin login url change kan løse mye, MEN! .. det skaper ofte en del problemer hvis du har en nettside som lener seg på flere plugins som bruker innlogging. F.eks. nettbutikker, kurs osv. Det finnes likevel 2 enkle steg du kan ta for å hindre dette på en god måte, uten å blokkere ip-adresser.

1) Aldri bruk admin som brukernavn, bruk noe unikt.
2) Legg til recapcha eller lignende til hver innlogging.

IP Blokkering er en dårlig løsning, men en god ide. Utfordringen er at de som "virkelig vil", bruker VPN/Proxy og endrer dette etter noen forsøk, for å prøve på nytt flere ganger, ofte med flere maskiner.

Disse to stegene vil bremse antall forsøk betraktelig. Hvis du ikke er avhengig av tredjepart, kan du legge til en admin login url i tillegg.

Topp