Kjapp og trygg hosting for Wordpress

You gotta love dreamhost!

TorsteinO

Art Director & grunder
Hehe, ok, jeg var litt irritert først, men når jeg fikk det svaret her, så kan jeg jo ikke gjøre annet enn å smile! (ok, de kunne ha gitt meg noen måneder gratis eller noe da... men...)
Hi Torstein!

Ack. Through a COMPLETE bumbling on our part, we've accidentally attempted
to charge you for the ENTIRE year of 2008 (and probably 2009!) ALREADY
(it was all due to a fat finger)!

We're really really realllly embarassed about this, but you have nothing
to worry about. Please ignore any confusing billing messages you may have
received recently; we've already removed all those bum future charges on
your account (#xxxxxx) and already refunded the $119.4 charge on your
credit card.

You should get the money back on almost immediately, within a day or
two max, and there's no need to contact your credit card company or bank
for the refund.

Thank you very very much for your patience with this.. we PROMISE
this won't happen again. There's no need to reply to this message unless
of course you have any other questions at all!

Sincerely,
The Foolish DreamHost Billing Team!
 

vidarlo

Apache-junkie
Dei er billige, og leverer ei heilt ok teneste. I tilleg prøver dei ikkje, slik som en del andre, å skjule fuckups ved å skulde på andre, håpe i det lengste på at folk ikkje oppdager det e.l. Dei er up front når noke går gale og beklager det.

Vil en ha 100% oppetid med SLA må en vel stortsett ta til takke med å betale ti ganger så mykje for en hundredel av plassen og båndbredda som Dreamhost tilbyr... Og for min del vil eg heller ha en time nedetid i måneden enn å brenne av masse penger på slikt ;P
 

Tonny Kluften

Administrator
"hundredel av plassen og båndbredda som Dreamhost tilbyr"

Det tilbyr mye ja, men ryktene sier at har du sider som bruker mye båndbredde blir du kasta ut. De har ikke så godt rykte desverre, men noen er jo fornøyd med de da så noe bra må det jo være.
Og prisen? Vel, for det du betaler for èn halvliter øl (50 kr) så kan du få en webhost til å stole på en hel måned så prisen er ikke noe tema egentlig.
 

picxx

Well-Known Member
"hundredel av plassen og båndbredda som Dreamhost tilbyr"

Det tilbyr mye ja, men ryktene sier at har du sider som bruker mye båndbredde blir du kasta ut.

Det tror jeg kun må være rykter ;)

Hverken dreamhost eller servage kaster deg ut for å bruke mye båndbredde, men servage stenger kontoen og dreamhost throttler kontoen din om du overbelaster serveren. Overbelastning skjer i de fleste tilfeller ved at du har for mye serverhits (en får throttlet kontoen hos dreamhost om man befinner seg i området over 3mill. serverhits i døgnet. Til sammenligning stenger servage kontoen din om du overstiger 20.000 hits i timen)

Det meste av den negative omtalen dreamhost får tror jeg stammer fra 2006, da de faktisk hadde veldig mye nedetid og stappet serverne så fulle av kontoer at de tøt ut gjennom bakdelen på rack'et.

De har gjennom hele 2007 vært en suveren host for meg, om man selvsagt tar i betraktning at det er en billighost, og ikke tror man kan forlange 100% oppetid og personlig support på minuttet (supporten både hos servage og dreamhost er egentlig upåklagelig for billighoster).
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tja, jeg nærmer meg allerede kjapt et snitt på 1gb i døgnet for juiced, og det er først nå i det siste det har begynt å bli litt fart på besøket igjen... må se litt på statsa hvordan det er med hits egentlig *ah, ikke i nærheten av noe å bekymre seg om enda*.

Enig med picxx forresten, jeg har opplevd værre service enn dreamhost hos hoster som har kosta mye mer
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Tror jeg bare hadde holdt kjeft, tatt de $7,500,000 og stukket til bahamas jeg :D
 
Topp