Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Youtube filmer hakker på pcen. Hvorfor?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
God dag der borte.

Jeg opplever et litt rart problem her på en liten laptop for tiden. Dette dreier seg om en liten tass som heter Acer Aspire One (en eller annen modell) med 2GB minne og dobbeltkjerneprosessor på 1,33GHZ.

Det som er greia er at Youtubevideoer hakker forferdelig. Det er så mye hakking at jeg faktisk kan miste handlingen i en film. Det er mest bilde som hakker, men også lyd. Dvs, lyd hakker litt mindre enn bilde. Dersom jeg derimot ser en divx-film funker det kjempebra. Det er for det meste flash-videoer som hakker altså.

Jeg har forsøkt å installere siste flash som finnes der ute i verden.
Jeg har også forsøkt å oppdatere drivere for skjermkort men får bekjed om at siste drivere er installert.

Hva tror dere kan være galt? Windows XP er operativsystem.
 

kongen

kongemedlem
Vet om flere som har samme problem med Acer One 150. Selv om spesifikasjonene (1,33GHz/2GMRAM) skulle kunne klare det, så sliter den lille maskinen med streaming av video.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Mhm, jeg syns det er merkelig. Den klarer nemlig å streame divxfilmer i god kvalitet veldig bra. Da kan jeg attpåtil også kople den på flatskjerm for å spille av filmene der uten noe hakking på noen måte. En flashvideo krever jo mye mindre ressurser enn en divx-video vil jeg tro..
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Skummelt. I Internet Explorer kan video sammenlignes med bildefremvisning hvor det kommer nytt bilde hvert 5. sekund. Forfeeeeerdelige greier.. Takk for tipset Mattis.

Jeg tenker jeg vil forsøke og oppgradere til Windows 7 om ikke så lenge, og kan jo håpe på at problemet forlater verden når det er gjort. Jeg liker Windows 7 ganske mye i forhold til XP uansett, og at ytelsen blir dårligere er jeg sikker på at ikke skjer. :)
 
Topp