Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Yoyo Google indeksering

Ole

Medlem
Google driver og skrur veldig på parametrene sine for tiden. I går forsvant flere av mine nettsteder for tredje gang...
Begynner å bli litt lei av det nå.
 

tyr897

Medlem
Site:spillnett.no gir 989 treff, og du rangerer forst dersom man soker paa spillnett.no
Du er fint i indeksen naa ihvertfall.
 

sKrud

Meget sliten student
SKrud. Mener du alle nettstedene dine eller sidene på spillnett?

Mener vell egentlig ikke alle, men mange av nettstedene mine. deriblant spillnett.no.

Om du ser på indeksen så rangerer en av undersidene på spillnett.no på første treff..Noe som er helt ulogisk..

Men er mulig det ordner seg etter vært...Inntektene på siden faller jo som en stein når dette skjer da..:/
 

zapotek

Medlem
Det kan være sant det du sier der Brukernavn. Jeg har opplevd noe "yoyoranking" men det er på sider med ikke spesielt unikt innhold, og vært stabil med andre sider som er mer unike.

Google har også gitt indikasjoner på at de ikke legger særlig vekt på linker fra typiske kataloger lenger. Mange Norske nettsteder har så og si de samme innlenkene fra alle de "vanlige Norske Gratiskatalogene", og lite annet.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har ikke merket så mye på rankeringene på noen av nettstedene eller kundene mine sine, tvertimot så har jeg heller klatrer på noen av de hardeste ordene jeg jobber med. Skal jo også nevnes at jeg er en jævel på søkemotor-klatring :cool:

Jeg har derimot merket at Google eksprimenterer med endel andre ting. Her i Australia har vi nå fått den stemme-saken (digg style), noe som fort kan være skummelt for de som utelukket jobber med SEO på drittsider og bety nye muligheter for de av oss som jobber med gode nettsider :) En annen ting jeg har oppdaget er at Google plasserer de forskjellige egen-reklame elementene sine forskjellige steder. Et søk på "Kroatia" ga for noen dager siden det forbanna kartet på toppen, mens nå ligger det nederst - og det passer meg fint.
 

sKrud

Meget sliten student
Jeg har ikke merket dette i hele høst faktisk. Jeg ligger på det jevne eller bedre på alle nettstedene mine.
Jeg tror at nøkkelen til å øke først og fremst er unikt innhold og at det blir lagt til unikt innhold med jevne drypp. Har du det sKrud?

Thja...skulle da tro at innholdet var det... Jevne drypp er vell relativt..Jeg har i høst lag til innhold hver eneste dag på alle nettstedene dette gjelder..
 
Topp