Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Zanox ute og skummer fløten?

Har tjent en god slump penger på Zanox denne måneden, men nå har de faktisk satt halve summen på "rejected". Flotte greier. Er dette noe de har for vane å gjøre, for fra måneden før var ingen av overførslene "rejected", nå gjald dette over halvparten av salgene. Stinker litt, må jeg si.
 

picxx

Well-Known Member
Dette er ganske normalt i programmer med forbrukslån, kredittkort og der hvor det sendes faktura. Først får du talt ett lead, men om det blir "ugyldig" får du trekk på dette noe senere. Har opplevd dette både hos TD, zanox og adservicemedia.

En annen sak er det jo at nettverkene bevisst shaver, men det gidder jeg ikke komme inn på engang ettersom det ser ut som om det er fullt ut akseptert fra affiliatenes side, så lite å gjøre med det.
 

kongen

kongemedlem
Har tjent en god slump penger på Zanox denne måneden, men nå har de faktisk satt halve summen på "rejected". Flotte greier. Er dette noe de har for vane å gjøre, for fra måneden før var ingen av overførslene "rejected", nå gjald dette over halvparten av salgene. Stinker litt, må jeg si.

Jeg ville i allefall aldri godtatt å fått halve summen "rejected". Hvilket progam gjelder dette? Send PM hvis du ikke vil legge ut på forumet.

En annen sak er det jo at nettverkene bevisst shaver, men det gidder jeg ikke komme inn på engang ettersom det ser ut som om det er fullt ut akseptert fra affiliatenes side, så lite å gjøre med det.

Aff. nettverk som kjører på Direct Track sin plattform får et valg hvor mye de ønsker å shave leads (som kan justeres når som helst). Og tro meg, det shaves mer enn du tror... dette ser du lett ved å splitteste 2 aff.nettverk som bruker samme landingsside. Men Zanox, CB og TD har jeg ikke inntrykk shaver noe.
 
Det som er smått merkelig her er jo at Buy.at og Zanox så vidt jeg skjønner samarbeider(?), men på Buy.at har jeg en conversion rate på litt over 40% og alle leads godkjent, mens jeg på Zanox har kanskje 5-10% der halvparten ikke blir godkjent. Det som gjør det merkelig er at jeg aldri, før denne måneden, har hatt et eneste rejected lead hos Zanox - jeg har heller aldri tjent så mye noen gang som denne måneden.

Skal det være på denne måten er det jo håpløst å kunne tjene SKIKKELIGE penger på nett? Affiliate-nettverkene stjæler jo fra oss penga? Nei, takke meg til egne produkter og Payloadz.

Av 61 leads står 31 som refused, og da teller jeg ikke en gang med lead-ene som fortsatt er åpne; det vil sikkert bli flere avslått. Han duden jeg har kontakt med sier at det er vanlig med 60-80% rejected, men hvorfor gjelder ikke det samme for Buy.at, ettersom de to samarbeider?
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Kanskje Zanox driver å sparer opp til julebordet?
 

testdriver

Ha det bra..
Zanox erveret vel Buy.at for litt tilbake? Tror de fleste programmene vil flyttes fra Buy.at til Zanox i tiden framover.
 

Frode

Medlem
Kanskje denne mailen forklarer litt?

"Dear publishers,
The workflow for Fokusbank NO has been changed. In the past we only tracked approved leads for Fokusbank NO. Now we are tracking ALL leads, this explains the extreme increase of performance in the last weeks. As a result of the new tracking workflow, there will be a higher rejection quote in the future. From our previous experience, the average rejection quote, within finance/creditcard programs is around 60-75%. We anyhow hope that you keep up the good cooperation with Fokusbank.
Bottom line approved leads will be on the same level as before. Only difference is that we now show all leads, not only the approved ones."
 

testdriver

Ha det bra..
Man har leads (søknader), og man har godkjente leads (innvilget lån). Tidligere opplyste de bare om godkjente leads i statistikken. Nå opplyser de umiddelbart om alle leads, så både antall søknader og rejections stiger som en følge av dette.

Dette var ihvertfall min tolkning.
 
Stemmer det, fikk den mailen. Men synes likevel det er merkelig, for jeg har langt større trafikk enn før, men likevel mindre salg. Mulig det er sesongen eller kvaliteten på trafikken (selv om sistnevnte er veldig "targeted").
 
Sist redigert:
Topp