Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Zurker - fremtidens nettverk

Dag Frogner

Supermedlem
Ok, skjønner at i din verden er alle sosiale medier hvor man inviterer venner og bekjente....en pyramide??? Du verver 10 stk, som igjen verver 10 stk....

Nei, det er absolutt ikke slik i min verden. Selv om jeg tipser 10 venner om Facebook er det ikke dermed sagt at Facebook er en pyramide. Jeg får ingen fordeler av å verve noen, og for min del spiller det ingen rolle om disse 10 lar vær å melde seg inn eller om de melder seg inn og verver 100 stk hver. Men i ditt nettverk spiller det en stor rolle, for det er denne vervingen som er hele poenget bak den. Det er DERFOR det kalles en pyramide, for man får FORDELER av å VERVE folk.

Facebook sin visjon er at det skal brukes for å holde kontakt med venner og kjente. Derfor brukes f.eks ekte navn og ikke nick slik som på mange andre steder.

I "ditt" nettverk er det om å gjøre å få flest folk under seg. Jo fler man får, jo bedre er det.

Det er vel også sånn at du får mer aksjer/penger/provisjon jo fler du verver er det ikke?

Og siden du ga oss en link som var merket med ditt brukernavn, vil jeg også tippe at du får ekstra aksjer når du verver oss?

Det ENESTE de som står bak dette nettverket bryr seg om, er å tjene penger. Det er derfor folk blir hjernevasket til å tro at dette er helt fantastisk slik at de gjør en innsats for å verve flere. Selv om ikke de rett under deg kjøper aksjer eller legger igjen penger, vil garantert noen under de igjen eller de på nivå 5 under dette igjen gjøre dette og da kommer det mer penger inn i kassa.

Akkurat som WGI og T5PC ble man lovet gull og grønne skoger, men begge selskapene gikk åt skogen og de som hadde puttet inn en del tusen, fikk aboslutt ingenting igjen.

Forøvrig sier Forbrukerrådet:

- Vær skeptisk til å inngå avtale med selskap hvor en del av virksomheten består i å rekruttere nye distributører. Slike selskaper kan drive med illegale pyramidesalg.

- Vær skeptisk til virksomheter som lover deg inntekt gjennom kommisjon for salg foretatt av nye distributører som du verver, i stedet for salg av produkter du selv foretar.

- Vær skeptisk til virksomheter som hevder å selge mirakelprodukter eller lover enorme fortjenester. Bare fordi virksomheten hevder det, er det ikke sikkert det er sant. Be om dokumentasjon som underbygger påstandene.

Syntes nesten det ligner litt på mirakelnettverket ditt jeg.

Du får nok uansett ikke noen nye medlemmer herfra, for jeg har vanskelig for å tro at de faste medlemmene her er dumme nok til å gå på noe slikt, men lykke til videre. Du blir sikkert multimillionær om ikke lenge. :rolleyes:
 

looper

Medlem
Har mer enn nok med Path og Pinterest i tillegg til Facebook og Twitter.
Og en ting, INGENTING er gratis her i verden det er det bare å lære seg ;)
 
Morsom ide, men i nåværende form minner dette bare om en mellomting mellom (enda ett) sosialt nettverk og et pyramidespill.

Problemet er at hvis jeg forteller om dette til 100 venner risikerer jeg (i høyeste grad) å bli affiliert med pyramidespill svindlel. Dette er ikke en risiko jeg ønsker ovenfor mine sosiale nettverk, det får meg til å virke enten naiv, upålitelig eller begge deler. Dette vil også andre tenke, det vil være for stor sosial risiko å anbefale det til andre, og derfor kommer aldri dette til å spre seg.
 
Topp