Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Litt selvskryt må være lov! Matstreif x 2

TorsteinO

Art Director & grunder
Ikke at jeg ikke har fått pene ord ellers, men hadde lyst til å vise fram dette:

Først, et tilpasset google-kart jeg lagde for Matstreif, der alle data legges inn gjennom en custom post type i wordpress:

Matstreifs utstillerkart

Der er det faktisk ikke den siden som er ment å vises fram, de ville egentlig ha det for å kunne legge inn kart på andre sider, som f.ex. her hos aftenposten: Få en bit av hjemstedet ditt - i Oslo - Oslopuls.no

De hadde dessverre ikke tid til å skaffe bilder/logoer og legge inn tekst om produktene til hver leverandør osv, men de har store planer om å bruke det mer fremover, og da også med bilder og litt mer tekst om hver produsent, det er også snakk om å bygge det ut til et kart som viser alle mulige slike småprodusenter, så dette kan bli veldig moro og stilig :)

Så ville de ha en facebookapp, veldig i siste liten, men jeg rakk det akkurat. De hadde egentlig tenkt å kjøre trekningen rett på veggen på FB, men det vet vel de fleste her at kan være lurt å unngå hvis man da ikke gjerne vil at facebook skal stenge den... Dermed lagde vi i hui og hast denne her: Unike Smaksopplevelser - Essen/Getränke - Oslo | Facebook - vips, ca 200 "liker" på fredag (disse hadde de da brukt et par måneder på), og ca 600 nå :)
 
Veldig stilige greier! Den her kommer jeg nok til å sjekke ut litt. :)

Forresten, mulig det kunne vært brukervennlig å brukt target="_blank" på linkene ut, så åpnes ikke nettsidene i iframen på ap.no.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
@hansson: Tja, litt både/og egentlig, det kan være mye jobb å finne fram til ting, jeg gjorde det meste med en kombinasjon av å se hvordan andre har gjort det, prøve og feile, og intens googling. Noe dokumentasjon fant jeg hos google, mens noe var greiere å finne f.ex. på http://mapki.com/wiki/

@n0stra: Å lage en helt enkel app er veldig greit så lenge man er vant til å knote litt med web selv, og har blitt enda greiere nå etter at facebook begynte å tillate iframe-apps igjen, men det var litt værre å få til den "bare for de som liker dette"-opplegget, enn det var når det var fbml som gjaldt. Til gjengjeld sparer man jo masse tid på at man slipper å endre navn på stilarket for hver endring man gjør, man kan tilogmed bruke jquery og greier. Men det kan være litt klønete å google etter info, siden det har vært så fordømt mye endringer, så du aner ikke om infoen du finner er ny eller gammel...

PS: Nå er påmeldingen over, så appen ligger ikke på forsida der lenger, får heller legge den til på en test/demoside :)
 

n0stra

Medlem
@hansson: Tja, litt både/og egentlig, det kan være mye jobb å finne fram til ting, jeg gjorde det meste med en kombinasjon av å se hvordan andre har gjort det, prøve og feile, og intens googling. Noe dokumentasjon fant jeg hos google, mens noe var greiere å finne f.ex. på http://mapki.com/wiki/

@n0stra: Å lage en helt enkel app er veldig greit så lenge man er vant til å knote litt med web selv, og har blitt enda greiere nå etter at facebook begynte å tillate iframe-apps igjen, men det var litt værre å få til den "bare for de som liker dette"-opplegget, enn det var når det var fbml som gjaldt. Til gjengjeld sparer man jo masse tid på at man slipper å endre navn på stilarket for hver endring man gjør, man kan tilogmed bruke jquery og greier. Men det kan være litt klønete å google etter info, siden det har vært så fordømt mye endringer, så du aner ikke om infoen du finner er ny eller gammel...

PS: Nå er påmeldingen over, så appen ligger ikke på forsida der lenger, får heller legge den til på en test/demoside :)

Så måten den fungerer på er at den dukker opp for alle som besøker facebooksiden til firmaet? eller kun for de som ikke allerede liker siden? Og siden vil da gi bokser for å skrive inn navn og epostadresse for å delta i konkurransen?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ja, omtrent sånn. Når en som ikke "liker" siden går inn på siden, så dukker den varianten med pila osv opp som standardforside (for de som allerede liker siden blir det vel veggen uansett, såvidt jeg husker - dvs, etter dagens kaosoppdatering fra facebook... gudene vet...). Så, hvis man trykker på "liker", dukker boksene for å sende inn navn/epostadresse, opp. Og hvis en som allerede liker siden går inn på den, så vil den vise navn/epostboksene uten videre. Også kommer man til en "takk"-side når man har sendt inn selvsagt :)
 

n0stra

Medlem
TorsteinO: når du allerede har laget et slikt script vil jeg tro det er rimelig enkelt å bare justere om bakgrunnsbilde, id til gruppe, epost for registrering osv osv? At du har et grunnoppsett som lett kan tilpasses?

Har sett litt på det og det virker rimelig greit å få til men jeg er litt pressa på tid (alenepappa og sjuk akkurat nå) - hva sku du evt ha for selve rammeverket? Og evt kunne vi diskutert en løsning om bytte av tjenester? Tenker da om du har behov for noe til bedrift - som bilreklame av logo og tilsvarende.
 
Topp