Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på reiseside (WP)

MobyDick

New Member
Godtfolk; sitter å leker meg litt i Wordpress. Har lyst til å lage en reiseside om Asia, da jeg har bodd der, reist rundt og generelt er veldig glad i området. Før jeg legger inn tekst osv tenkte jeg at jeg skulle lage et design jeg kan beholde, altså gjøre meg mest mulig ferdig med designet først.

Jeg har bare mekket på dette en halvtimes tid, er ikke så rutt at det gjør noe så tar litt tid å finne frem! Tenkte å kjøre en blå/oransje/hvit fargekombo. Synes den er ok per nå, men må jo forandres mer på.

Altså, ta dette med en klype salt, det er bare en start. Synes custom bakgrunnen var ganske kul, selv om det ene bildet ikke akkurat er fra asia. prøvde å lage en custom header med den kinesiske mur men det ville den ikke være med på.

anywho, setter stor pris på tilbakemeldinger, ang fargevalg, skriftstørrelse/farge/font, bilder, bakgrunn, header, kategorier, oppsett, alt mulig :)

adressen er Asiatips.no | -din guide til Asia
 

MobyDick

New Member
En annen ting jeg lurer på: Burde jeg lage egne "sider" med ulikt innhold, feks reisetips i asia, hoteller, budsjett osv med linker på toppen? eller burde jeg bare skrive alt som blogginnlegg, og la folk søke seg frem/bruke tags til å finne info om det de måtte lure på?

Altså, burde siden legges mest opp som en nettside eller en blogg?
 
Sist redigert:

flippflopp

Medlem
Jeg synes du burde legge opp siden mest som en nettside om du tenker at du ikke vil oppdatere den så mye, og ha mer statisk informasjon. Om du vil ha mer "magasin" ville jeg gått for mer magasinløsning/blogg.

Jeg synes også designet ikke var helt "Asia". Jeg ville kanskje valgt litt mer "orientalske" farger. For eksempel lilla.

Ellers vil jeg si at idéen er god.
 
Jeg ville begynt med å oversatt themet til norsk. Og fått første siden til å virke, kommer til: Not Found. Er det egentlig noe med denne siden du har laget selv?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Som abroke sier, fiks oversetting og andre feil først.

Det er ikke noe poeng for oss å gi tilbakemelding på en side du kun har jobbet 30 min med.

Jeg ville også vært forsiktig med å bruke et gratis theme. Ikke fordi det det er skummelt, men fordi det stadig kommer nye oppdateringer av WP og så lenge de som lager themene ikke tjener noe som helst på det, er sjangsen mye større for at de en dag slutter å oppdatere det enn om folk betaler for det.

Om du heller betaler noen få hundrelapper, har du et theme som hele tiden er oppdatert til å fungere med nyeste versjon av WP.

Man er selvfølgelig ikke garantert dette selvom det koster penger, men jeg har kjøpt 8-10 design og dette har ikke vært noe problem med disse.
 

CB-Web

Medlem
Liker det themet.. Gratis theme på WP som har mange muligheter.. Men som de andre nevner så hadde det kanskje vært bedre med å oversette til norsk..

Anbefaler at du titter på Suffusion theme hvis du står fast med dette temaet, gratis theme det også som har utrolig mange funksjoner.. Lykke til :)
 

MobyDick

New Member
takk for tilbakemeldinger! var mest på jakt etter comments på selve fargevalgene osv, er klar over at det ikke er noe innhold der enda... har litt stoff jeg kommer til å fylle inn snart, men må ha selve designet mer ferdig først.

hvordan oversetter man et theme?
 

MobyDick

New Member
Abroke: jeg har brukt et ferdig theme som kom med noen jævlige farger. farger på meny osv er mine, bakgrunnen er standard. innholdet som kommer er selvfølgelig mitt :) i tilegg skal jeg bruke en god del private bilder, det blir litt kult. pluss hvis noen rapper de får de faktura i posten :)
 

MobyDick

New Member
endret en del på denne siden. funnet et design jeg er fornøyd med og kommer til å beholde, samt lagt inn en god del info. tilbakemeldinger mottas med takk :)
 
Wow, litt av et farge valg.. ble litt blendet nå på morgenen. Det er enkelt å oversette wordpress. Bruk dreamweaver og gå gjennom fil etter fil i themes.
 

Ole Avranden

utvandret
Ser du er fornøyd nå MobyDick, men jeg drister meg allikevel til å foreslå at du innfører en fargepalett på siden din. Og at den rosafargen du har der nå kanskje blir en kontrastfarge?
 
Topp