Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Revisjon av nettbutikk..

Tom

New Member
Hei alle sammen.
Torsdag forrige uke "softstartet" jeg nettbutikken min og i den sammenheng lurte jeg på om dere kunne være så vennlige å komme med kritikker på hva som kan forbedres i denne.
Siden er ikke laget av meg så vær vennlig å komme med kommentarer som jeg kan forstå :)

Nisjen som vi ønsker å bli best på er dåpsgaver og smykker med rav, men andre ting i nesten samme sjanger vil også bli å finne på siden etterhvert.

Setter pris på tilbakemeldinger

Adressen er: Smykkeshop, sølvsmykker (925) til alle anledninger, dåpsgaver, rav, amber. Velkommen!
 

eplebiten

Medlem
Når man trykker på "kjøp" knappen på forsiden, så blir man ført videre til produktsiden fremfor at den blir lagt i kurven. Dermed må man trykke på kjøpeknappen to ganger for å kjøpe den varen.

Prisene er oppgitt inkl. mva, men organisasjonsnummeret har ikke endelsen MVA. Hvis organisasjonsnummeret ikke har MVA.-endelsen, så er foretaket heller ikke mva.-pliktig. Dermed kan man ikke kreve inn mva. (Fjern benevnelsen "Inkl. mva." fra prisene hvis dere ikke er mva-pliktig.)
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Siden ser ikke veldig bra ut i IE6 og Opera 10 :(

I venstre meny står det: Vis priser ekskl. mva.
På produktene står det inkl. mva....

Ville gjernet følgende fra "Om oss": Butikken er et prosjekt startet i januar 2010
Dette er fy fy.. Hvem ønsker å handle i en nystartet nettbutikk?
På samme side har du også fokus på at selskapet er registrert i England.

Ellers veldig bra og spennende nisje!
 

Tom

New Member
:)

Hei igjen

"Når man trykker på "kjøp" knappen på forsiden, så blir man ført videre til produktsiden fremfor at den blir lagt i kurven. Dermed må man trykke på kjøpeknappen to ganger for å kjøpe den varen."

- Dette er noe jeg skal nevne til produsenten av siden. Muligens noe de får gjort med det.

"Prisene er oppgitt inkl. mva, men organisasjonsnummeret har ikke endelsen MVA. Hvis organisasjonsnummeret ikke har MVA.-endelsen, så er foretaket heller ikke mva.-pliktig. Dermed kan man ikke kreve inn mva. (Fjern benevnelsen "Inkl. mva." fra prisene hvis dere ikke er mva-pliktig.)"

- Vi er ikke mva-pliktig enda. Jeg har skrevet dette i kjøpsbetingelsene (nederst på forsiden er det en link) og hvis du klikker på knappen "Vis priser ekskl. mva." på forsiden får du opp de samme prisene. Det kan være litt misvisende men eneste utvei fra dette er kanskje å fjerne hele teksten inkl. eller eks. mva under varen, eller å sette opp vis ekskl. mva som standard for alle som kommer inn.

"Siden ser ikke veldig bra ut i IE6 og Opera 10"

- Jeg har gått inn på siden med 3 forskjellige browsere og den så helt ok ut. Hva er det som er problemet når du går inn på siden? Design har vi lagt litt på hyllen foreløpig (ikke lenge) da vi jobber på spreng med å få inn masse nye fine varer. Dersom alt går bra skal vi ta et megaløft designmessig.

"Ville gjernet følgende fra "Om oss": Butikken er et prosjekt startet i januar 2010
Dette er fy fy.. Hvem ønsker å handle i en nystartet nettbutikk?
På samme side har du også fokus på at selskapet er registrert i England."


- Når jeg leser det du skriver nå er jeg helt enig og har nå fjernet teksten :)

Takk for alle de flotte innleggene. Alle kommentarene deres møtes med bukk og takk fra min side.

Tom
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ville nok filleristet leverandøren deres. Fant noen GROVE feil som dere BØR ta opp med leverandøren. Det er disse GROVE feilene som er grunnen til at nettbutikken vises ulikt/feil i ulike nettlesere, at dere IKKE får den Google-rangeringen dere bør ha og derfor taper salg.

En kjapp validering av kildekoden, altså den koden nettsiden er bygget opp av, viser hele 110 feil, som er MYE. Se bare her:

[Invalid] Markup Validation of http://www.smykkeshop.no/ - W3C Markup Validator
 
Topp