Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MagicCircle - Nedbetalingsplan

KristianM

Medlem
Kan komme med litt info, dersom det er flere som venter penger fra TradeDoubler og MagicCircle sitt program.

Jeg har nå ventet over 5 mnd. på pengene fra dette programmet. Visste at de hadde en betalingsplan gående, men syns alikevell det tok ganske lang tid. Sende derfor enda en ny mail til TradeDoubler.

Mail fra TradeDoubler:

Hei Kristian,

Det er en betalingsplan gående, som også avviker litt til tider. De
betaler, men det går desverre litt tregt.
Prioriteringen går etter eldste provisjon og nedover i forhold til
utbetalinger.
--
Mvh TradeDoubler Support


Ca. tidspunkt for utbetaling:

Hei igjen Kristian,

Det er desverre veldig vanskelig å si da vi ikke har noen kontroll på
når de betaler. Men vi gjør det vi kan innenfor lovens grenser for å
purre disse pengene inn så kjapt som mulig.
--
Mvh TradeDoubler Support.
 

Knut

Medlem
Men er TD helt uten forpliktelser for dere som bruker dem når f.eks Magic circle lar være å betale? Er ikke MC da er tredjeperson eller tegner dere kontrakt med MC direkte?
 

Tonny Kluften

Administrator
Tradedoubler har med i kontrakten at de ikke betaler før annonsøren har betalt til dem. I en vanlig verden gjør man en avtale med et selskap og da er selskapet som oftest forpliktet til å ordne opp. Så ikke i affiliateverden, der tar publisheren, dvs. deg og meg hele risken. TD og de andre er ikke interessert i å ta slikt ansvar.
 

Joakim@TD

Medlem
Hei folkens,

Det er riktig at vi betaler ut penger når vi får pengene fra annonsøren, men det er også viktig å huske at disse pengene er kontraktsfestet mot annonsør å betale inn også.

TradeDoubler jobber for å få til et best mulig utvalg for affiliates, og vi er en hovedsaklig en salgs og teknologi leverandør. Men vi fraskriver oss på ingen måte noe ansvar, og tar oss av alle purringer og eventuelle rettsganger som måtte forekomme om det ikke blir betalt for seg. Husk at vi jobber også for dere affiliates.

Vi kredittsjekker naturligvis også våre kunder før start, og har man ikke en god rating vil vi kreve prepayment. Noe som betyr at kunde betaler X antall penger inn til oss, som trutter og går ut til affiliates. Når denne kontoen har nådd 50%, vil vi sende ut en ny faktura.

Vi krever hovedsaklig prepayment av alle partnere, og har blitt strengere med dette over årene. Men selv om vi har prepayment hos en kunde, er det umulig å forutse trafikk og konvertering på programmer da dette går veldig i rykk og napp - og ikke minst om kunden betaler i tide. Jeg tviler også at dere som affiliates hadde satt pris på at vi avsluttet et program om kontoen var tom, og startet når de betalte igjen.

Mot kunder er vi svært opptatte av å fortelle om langsiktige samarbeidsavtaler, og at en kontunitet og troverdighet ovenfor affiliates er veldig viktig. Affiliate markedsføring er fortsatt relativt nytt i Norge, og spesielt nytt for annonsører. Det er vanskelig for mange annonsører å forstå konseptet, og mange er redde for å miste oversikten og kontrollen. Men vi gjør det kan vi kan for å belære markedet. Derfor er det også bra for markedet at det kommer flere aktører. Men spesielt viktig er det også at affiliates forholder seg seriøse, dette nevner jeg også litt pga samtalen som har vært i denne tråden. Vi hjelper hverandre med å gjøre en god jobb for annonsører, og jo bedre rykte affiliatemarkedsføring får - desto lettere får vi inn annonsører til dere.

Men ja, jeg kan forstå frustrasjonen. Men vit at vi er der for å hjelpe dere, og dere hjelper helt klart også oss. Uten dere hadde vi hatt det vanskelig. :)

Før jeg sporer helt av, kan jeg jo hvertfall benytte muligheten til å si at vi setter pris på jobben dere gjør - og at vi etter beste evne vil prøve å hjelpe dere så godt vi kan.

Mvh Joakim Sand
 

Knut

Medlem
Vi krever hovedsaklig prepayment av alle partnere, og har blitt strengere med dette over årene. Men selv om vi har prepayment hos en kunde, er det umulig å forutse trafikk og konvertering på programmer da dette går veldig i rykk og napp - og ikke minst om kunden betaler i tide. Jeg tviler også at dere som affiliates hadde satt pris på at vi avsluttet et program om kontoen var tom, og startet når de betalte igjen.

Dette ville vel ihvertfall hindre at både dere og deres aff. kommer opp i situasjoner som med M.C.. Og til syvende og sist er det jo dere, TD, som får "spark bak" av mange av deres aff. da mange ser på dere som den ansvarlige.

Jeg tror neppe at andre firmaer i Norge ville kommet særlig langt med å si at "vi har ikke fått penger av våre leverandører så da får ikke du dine heller", selv om det står skrevet i eller annen form for avtale.
Ikke tror jeg BKK ville godtatt at jeg nektet å betale strømregningen min selv om mine kunder ikke betalte meg heller selv om jeg sa ifra den dagen jeg bestilte abbonement hos dem.

Men nå er ikke så inne i det juridiske her så jeg skal ikke kverulere mere, men synes bare det høres litt "lettvint" ut :)
 

KristianM

Medlem
Det juridiske her kommer jo helt ann på hvilken avtale man har inngått med TradeDoubler. Mao. det som står i deres rettningslinjer/vilkår...
 
Topp