Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook flyers

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Noen her som har testet Facebook flyers enda?

Ser ut til at man kan ha ganske målrettede annonser:

- Kjønn
- Aldersgrupper
- Nettverk (kan legge til flere)

Man kan bestemme selv hvor mange visninger man vil ha, over hvor mange dager.

5 000 visninger = $5
10 000 visninger = $10
100 000 visninger = $100
200 000 visninger = $200
.. osv.

Prisen er forsåvidt ikke så ille. Da er bare spørsmålet hvor høy clickrate det er på disse?
 

sKrud

Meget sliten student
Thja..Har sett litt på dette selv...Er vell bare en måte å finne ut av dette på.. Kjører en kampanje der nå tenker jeg.. Men spm er vell om 5000 visnigner holder til å gi noe god statistikk på dette.. Men kan vell alltids prøve seg litt fram...

-Morten
 

Ståle

Medlem
Første tanke; genialt!

For oss som ønsker å skaffe trafikk fra slike sider tidligere (les:MySpace) så har metoden vært å betalt noen andre med store vennekontoer for at de skal post såkalte bulletins. Dette fungerte svært bra i begynnelsen, men har nå gått over til ren spam, og sidestilles for min del på lik linje som e-post spam.

At Facebook selv lager denne tjenesten er rett og slett et genitrekk, og jeg tror de kan håve inn en del der!

Om det fungerer eller ikke er ikke godt å si, og som sKrud sier, så er det nok bare en måte å finne det ut. Jeg tror dette vil fungerer bedre, altså, man får bedre CTR i begynnelsen, når det er nytt, og brukerne av Facebook er nysgjerrige på hva det er.


Jeg begynte selv å sette opp en kampanje, men når jeg skulle kjøre den igjennom fikk jeg følgende:

An error has occured.

* You must spend at least $50 to complete this order

Så, det at man kan poste flyers for $5 er vel en sannhet med modifikasjoner, da man kan sende ut 2,500 flyers for $5, men da må man gjøre dette 10 dager på rad for å nå opp til min grensa på $50.

Hadde vært en bedre løsning hvis man kunne laget flere forskjellige flyers, og dermed fått summen tilsammen opp over $50. Men man kan vel ikke alltid få det som man vil.

Hvem vil teste først? :)
 

Ståle

Medlem
Da er det blitt bestilt 25.000 flyers som skal sendes ut idag.

Target er Norway. Kommer tilbake med mer info når trafikken er mottat.

Når man har bestilt får man forøvrig en mail med en link til en side hvor flyeren vises, og en tekst over den hvor det står følgende:

Your Flyer is 1% complete.

Så da regner jeg med den teksten oppdaterer seg fortløpende, mens kampanjen kjører.

Jeg venter spent.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg kjørte også igang en liten kampanje rett etter at jeg leste Kenneths innlegg.

Spennende greier! Vi får utnytte facebookfeberen mens den varer.
 

Ståle

Medlem
Oppe igjen nå. Typisk at de skal gå ned akkurat den dagen jeg kjører en annonse hos de. :rolleyes:
 

Keanu

Geek
Facebook var nede tidligere i dag når jeg prøvde også, virker som det sliter litt (eller de ordner noe?).
Tror det var rundt 13.00.
 

Mats@TD

Medlem
Jeg har testet Facebook flyers over lengre tid - 4-5 måneder - og resultatene er veldig varierende. Benytter man seg av vanlige tekstlenker med en selgende tekst, får man av erfaring ganske liten trafikk og den trafikken man får konverterer svært dårlig.

Best resultat har jeg oppnådd med en kombiniasjon av morsom layout (morsomt bilde + tekst) som vekker oppmerksomhet eller pirrer til klikk. Videre har jeg også hatt god erfaring med å annonsere for egne grupper på facebook - som igjen selvfølgelig er opprettet for å markedsføre det jeg ønsker å markedsføre.
 
Topp