Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WP-problem på DS webhotell - 404 for noen men fint for andre..

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har noen problemer med blogg-innlegg som jeg ser fint, men som ikke GoogleBot eller W3C's validator får servert i det hele tatt (de får en 404).
F.eks. http://123vann.no/blog/informasjon-om-vann/

Har noen .htaccess regler:
RewriteRule ^blog$ http://123vann.no/blog/ [L]
RewriteRule ^blog/(.*)$ /?p=blog&s=$1 [L]

index.php plukker opp p=blog samt s=tittel og henter +viser artikkelen basert på tittel.
Dersom ikke artikkelen finnes vises første artikkel (bare prøv /blog/bladibla), og ikke noe 404..
Så med mindre det blir noe feil med .htaccess så tipper jeg at det må være noe på apache-nivå??? Er det noen som vet?

Har spørt DS men de fant ikke ut av det.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg tippet at den ville blitt servert en 404, og det stemte..
HTTP/1.1 404 Not Found
Date: Thu, 16 Jun 2011 13:46:19 GMT
Server: Apache mod_fcgid/2.3.6 mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 FrontPage/5.0.2.2635
Content-Length: 342
Keep-Alive: timeout=5, max=74
Connection: Keep-Alive
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<html><head>
<title>404 Not Found</title>
</head><body>
<h1>Not Found</h1>
<p>The requested URL /blog/informasjon-om-vann/ was not found on this server.</p>
<p>Additionally, a 404 Not Found
error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.</p>
</body></html>
 

adeneo

Medlem
Med mindre du har noen andre pussige oppføringer i .htaccess eller robots.txt så er det nok Apache som sender 404 istedet for 200. I så fall må det nok fikses av hosten din, men det skal være mulig å sette header til 200, om jeg bare husket hvordan man gjorde det???

Prøv å søk på Google etter "crawl error 404" eller "set header 200" eller noe sånt, så dukker det sikkert opp noen svar.

Kan også være Google som ikke liker alle trykkleifene på siden ettersom Google hater trykkleif, eller at overbruk av ordene "urin" og "vann" sammen, fører til at både Google og W3C synes det blir litt vel kinky!
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har sjekket med en egen custom feed, som også benytter seg av WP.
Kode:
require('./wordpress/wp-blog-header.php');
sørger for at PHP blir kjent med alt som har med WP å gjøre.

Skriver jeg // foran den, så blir filen servert til facebook / googlebot / w3c-validator.
Prøver jeg uten // så får facebook / googlebot / w3c-validator servert en 404, mens min egen browser får servert det som jeg forventer.

Så muligens er det en eller annen innstilling som gjør at Apache sjekker om en viss fil ble etterspørt (????) og hvis så, da serverer den heller en 404 fremfor det genererte dokumentet.
Sikkert en grunn for det, men det virker være en ganske heftig innstilling, hvis jeg tenker på hva som skal til for at Apache (eller PHP for den saks skyld) skal oppdage at det ble inkludert WP-lib.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Hurra, det fungerte.
Nå må jeg bare gå over mine tankeprosesser som gjorde at jeg konkluderte at det måtte være en PHP / Apache innstilling...

"You must spread some Reputation around before giving it to Nutz again."..
 
Sist redigert:
Topp