Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fastweb - Seriøst opplegg?

Bysant

Medlem
Hei,
Når det gjelder trafikkmåling så siterer jeg fra hjemmesidene til fastweb:
"Vi teller kun unike besøkende. Enhver som besøker hjemmesiden din sjeldnere enn 4 timer tilsvarer en unik besøkende. Dersom den besøkende kommer tilbake innen 4 timer regnes han ikke som en ny besøkende. Om nettstedet ditt er synlig i søkemotorene, får du av og til også besøk av søkemotorenes så kallte spidere, de vil ikke tas med i trafikkberegningen."

Ellers anbefaler jeg å prøve løsningen før du feller dommen :)
 

Bysant

Medlem
Hei, vi har etter respons på dette forumet droppet å be om verifisering med betaling av kr 49 av websidene etter ett år. Vi vil i stedet kun be om en mailverifisering av at websidene fortsatt ønskes. Det betyr at om brukeren alltid har mindre enn 300 besøkende pr måned vil løsningen alltid være helt gratis
 

picxx

Well-Known Member
Ellers anbefaler jeg å prøve løsningen før du feller dommen :)

Med en mnd. pris på 349.- for 333 daglige besøk (noe som tilsvarer en liten blogg) tror jeg ikke jeg tar meg bryet med å registrere meg en gang :D

Det jeg ikke helt skjønner er hvordan 70%, 280 av 400 kunder, av sidene dere hoster har i snitt under 10 besøkende daglig?
Er de passordbeskyttet?
 

Bysant

Medlem
Statistikken er hentet fra Bysant-kundebasen, før Fastweb ble lansert. Det er ca 1000 små og mellomstore bedrifter med både hjemmesider og nettbutikker. De har svært få besøkende. En blogg som bli oppdatert jevnlig og som har sin faste leserskare stiller i en annen klasse besøksmessig. En skal markedsføre ganske så bra for å få opp besøkstallet på en vanlig hjemmeside. Ingen av Fastwebkundene våre har kommet opp i minimumstrafikken enda, men dette er jo veldig unge nettsteder.
 

picxx

Well-Known Member
En skal markedsføre ganske så bra for å få opp besøkstallet på en vanlig hjemmeside. Ingen av Fastwebkundene våre har kommet opp i minimumstrafikken enda, men dette er jo veldig unge nettsteder.

Jeg har en del default wordpressblogger som ikke er gjort noe med.
Alle har det til felles at de drar i snitt mere trafikk enn 10 unike pr. dag.
Helt uten markedsføring.
 

Bysant

Medlem
En liten oppdatering til dette forumet: Fastweb - det beste tilbudet på hjemmesider med webdesign og publiseringsløsning har gjort endringer i forretningsmodellen slik at vi ikke lenger teller besøkende, men båndbredde og lagringsplass i stedet. Vi har en freemium modell som er gratis, men med begrensninger og Plus hvor det mer romslig til kr 99/måned. Uten begrensninger i Fastweb professional er prisen kr 199/måned det inkluderer at vi og designer nettsidene og legger ut innhold på 5 sider.

Siden 25.5.2011 har vi fått 1300 brukere.

Helleik
 
Topp