Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan lære Joomla? Overtar nettsted fra profesjonell leverandør

Jeg skal i nærmeste tid overta nettstedet hjelptilhjelp.no. fra min webleverandør (Devant). Plattformen som er brukt er Joomla. Det er fremdeles en del feil som må utbedres, og det har etter hvert blitt nokså irriterende å måtte bestille en hver mindre endring. Min problemstilling:

Jeg har lite erfaring med webprogramming, men klarer greit å orientere meg på AdminSite. De mest avanserte funksjonene er jeg innforstått med at leverandøren må ta seg av, men det burde være en del som ikke skulle være så vanskelig å gjøre av endringer - utover kun å oppdatere innhold.

Kort sagt: Hva må jeg gjøre for å lære meg Joomla? Finnes det kurs i dette, deltidsstudier, osv. Takk for tips for forhånd!
 
Hei

Nei da, jeg betaler ikke for at de skal utbedre feilene, og de gjør en god jobb! Men jeg har blitt oppmerksom på at det er mye jeg kan gjøre for å videreutvikle siden, og det vil kunne komme til å bli dyrt om selv mindre endringer må bestilles. Er derfor ute etter å lære Joomla, men trenger ikke være veldig inngående - da jeg ser dette som urealistisk. Så... forstå meg riktig: Jeg er godt fornøyd med nettsideleverandøren.
 

NilsF

Medlem
Jeg skal i nærmeste tid overta nettstedet hjelptilhjelp.no. fra min webleverandør (Devant). Plattformen som er brukt er Joomla.

Først av alt, før du overtar vedlikeholdet selv, så bør du vurdere å få webfirmaet til å oppgradere siden fra versjon 1.7 til 2.5.1, slik at det er på plass. Ellers får det bli din ildprøve..

Her kan du lære mer om joomla:

Getting Started with Joomla!

Joomla! Official Documentation

Download the Free Joomla! 2.5 - Beginner's Guide

Om du fortsetter en tid med versjon 1.7, så er det her en guide på dansk:

Joomla! 1.7 - Begynder Guide

Og for ikke å glemme: Foreningen Joomla! i Norge
 
Sist redigert:
Tusen takk for alle innspill! Jeg kommer til å være "stuck" med denne nettsiden en stund, så jeg får ta tiden til hjelp. Skal ta opp med leverandøren omkring oppgradering av Joomla! God idé å opprette en testside kun for læringens skyld. Men... unnskyld nybegynnerspørsmålet:
- Hvordan gjør jeg det?
 

Ole Avranden

utvandret
Du kan kjøpe billig hosting ett sted og legge inn Joomla, eller du kan opprette en 30 dagers demokonto hos Joomla.
Joomla! Demo

Vil dog anbefale det første, da du kommer til å bruker mer enn 30 dager på å teste ut funksjoner.
 
Topp