Kjapp og trygg hosting for Wordpress

OPen source løsning for administrasjon og utsending av nyhetsbrev

sta

Medlem
Er det noen som har tips og erfaringer med open source løsninger, primært basert på PHP/MySQL, for administrasjon av maillister og utsending av nyhetsbrev?

Jeg søker etter et system som gjerne kan håndtere mange lister, grensesnitt hvor brukeren kan melde seg av/på, automatisk fjerne adresser der bouncer, etc.

Primært er jeg ute etter en løsning jeg kan kjøre fra egen server, altså ikke en hosted solution.

Og til slutt: Finnes det gode løsninger som ikke er open source, men som koster litt (eller mye), kan det for såvidt også være interessant.
 

Adrian

New Member
Det finnes ganske mye... Ta en titt på hotscripts.com f.ex., der finner du massevis, både opensource/gratis, og ting man må betale massevis for. Problemet er egentlig å finne noe som passer for deg, jeg trodde jeg hadde funnet noe, men det var så knotete å sette opp at jeg heller begynte å bruke mailmojo.no etterhvert.

Har sett litt på mailmojo, og det virker veldig lovende. Men ser på ditt nyhetsbrev at du har en "Tips en venn og få poeng script". Hva bruker du til å få til dette?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det scriptet er nok ikke opensource... det er et script jeg har fått laget for meg, så det finner du ikke noe sted, og jeg kommer ikke til å gi det ut heller, siden jeg har betalt en del for det, samtidig som jeg har litt planer for det...

Jeg antar at det finnes noe liknende et eller annet sted, men jeg fant ikke noe, og jeg har også fått med en del ting jeg absolutt mener at burde være med, som jeg vet at andre har brent seg på tidligere i liknende viralkampanjer. I løpet av kvelden kommer det dessuten til å være mulig for brukerne å gi venner en link de kan bruke for å få poeng, istedet for å måtte sende invitasjoner.

Hva går så planene ut på? Gode nyheter der: De går faktisk ut på nettopp å kjøre denne tjenesten for andre! :)

Da setter jeg det opp på min egen server, på et subdomene på et helt nøytralt domene (f.ex. dittnavn.mittdomene.com) som jeg kun kommer til å bruke til dette og eventuelle liknende tjenester (av det veldig stuerene slaget). Selvsagt da med sidene branda til ditt behov.

Evt er det vel sikkert også mulig å sette opp et subdomene av ditt domene på min server vil jeg anta... den delen kan jeg egentlig ikke så mye om, derfor har jeg rotta meg sammen med vidarlo :)

Har nettopp gått til anskaffelse av dedikert server også, så hastigheten skulle det ikke bli noe å si på!

Nå i første omgang har jeg litt begrensa med tid pga eksamen og sånt, så du må ta deg av alt av design selv (du får css og dummy html-sider fra meg), og du vil jo være litt prøvekanin, nest etter meg/juiced :), til gjengjeld kan du få en veldig bra deal hvis du vil prøve :)
 

Adrian

New Member
Veldig smart opplegg atomet!
Hvordan er integreringen med mailmojo?

Kommer nok ikke til å sende ut noe nyhetsbrev enda. Har bare lekt litt med tanken, men alt er ikke helt på plass. Kontakter deg nok når eg har et nyhetsbrev på trappene.
Hvordan er backenden av scriptet? Hvordan gjør du det med kåring av vinner etc?

Hva med å lage en "Send invitasjon til alle Facebook vennene dine" funksjon?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Takker :)

Alt av backend (for admins del) er veldig basic foreløpig, det er blant annet det som må forbedres og smoothes ut litt før det lanseres "kommersielt". Men, det funker absolutt :) Foreløpig er det ikke noen annen integrering med mailmojo enn at jeg skriver ut en tekstfil med alle adresser, navn++, som jeg så legger inn hos mailmojo. Tror egentlig ikke vi kommer til å legge opp til noen mer avansert integrering der, da er det mer fristende å lage en liknende tjeneste selv - og mye enklere å integrere.

Facebook er veldig praktisk, skal se om jeg får til en smart løsning på "poste til facebook"-knapp, men facebook har en begrensing på antall venner man kan sende meldinger til samtidig, det er bare 20 nå (før kunne man vel ta hele lista i en jafs), så det kan være bedre å bare poste en link :)
 

Gomlers

Member
God idé atomet!

Ellers så er jo de store og kjente autoresponderne navngitt med Aweber og GetResponse,
AWeber Autoresponder & Newsletters: Unlimited Follow Up Autoresponders Increase Email Deliverability. og Email Marketing, Autoresponder, Email Marketing Software - GetResponse. Jeg har alltid brukt sistnevnte, koster meg vel rundt $17 mnd tror jeg, men jeg kan ha så mange lister jeg vil, og det bugner over av funksjoner, templates, verktøy du får i tillegg. Absolutt å anbefale.

Har prøvd å kjøre epostresponder på min egen server, men den begynte å slite allerede etter 1000-1500 påmeldte, så jeg synes ikke det er noen god idé..
 
Topp