Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Akismet slipper gjennom spam?

Ludus

Medlem
Mener du at du får mer spam kommentarer på godkjenning enn før?

Jeg tror du har rett, hvis du mener det, fordi får jeg det samme.
 

zapotek

Medlem
Mer hos meg også. Generelt mye "skit" på webben siste året. Limit Login Attempts-pluginet for Wordpress går seg varmt av daglige innhackingsforsøk av bot'er.
 

zapotek

Medlem
Fanken, har hatt en bølge med kommentarspam som har unngått "Askimet-garnet" det siste døgnet. Utenlandske spammere som krydrer kommentarene med ord som er brukt i tidligere kommentarer på nettstedet mitt. Flere som har opplevd noe lignende?
 
Sist redigert:

river

Medlem
Hvor bra er egentlig Akismet ?

Jeg har en side hvor jeg er plaget med at mange spammere (mye fra Sengegal som sitter på Proxy serverer) registrerer seg og sender Spam meldinger til andre medlemmer.
 
Hm... Jeg har enda til gode at en spamkommentar slipper gjennom med Aksimet. Håper det fortsetter slik. Husker fortsatt da jeg var helt fersk og ikke hadde fått med meg Aksimet. Satt å slettet spamkommentarer på nettsiden hver eneste dag :/

Litt off topic, men noe av det som irriterer meg er at spamkommentarer selges helt åpenlyst. Se f. eks på Mikrojobb: "Kjøp 45 000 backlinks gjennom bloggkommentarer for 200 kr". Hvilken nettsideutvikler ønsker å bidra til å spamme ned hele internettet når de selv sannsynligvis må kjempe mot spam?
 

Tonny Kluften

Administrator
Fanken, har hatt en bølge med kommentarspam som har unngått "Askimet-garnet" det siste døgnet. Utenlandske spammere som krydrer kommentarene med ord som er brukt i tidligere kommentarer på nettstedet mitt. Flere som har opplevd noe lignende?

Ja, og har omtalt det tidligere her på WF. Håpet for disse spammerne er nok at du skal godkjenne en kommentar og dermed blir alle de neste kommentarene fra dem autogodkjent.

Det som er skitt her er at epostadressene som står som avsendere er reelle epostadresser til intetanende personer og hvis du og jeg merker det som spam kan disse epostadressene bli svartelistet rundt om på webben. Så jeg merker aldri slik spam som spam, jeg bare kaster dem i søppelkurven for ikke å ødelegge for epostadresseeieren. Det er heller ingen vits i å melde det som spam fordi innholdet er generert fra din eller andres nettsider sine kommentarfelt.
 

Erlend

Medlem
Av og til kommer det inn svært mye spam, spesielt når det er natt. Det kom 50-60 kommentarer en gang, som ble sluppet igjennom av Akismet.
 

zapotek

Medlem
Ja, og har omtalt det tidligere her på WF. Håpet for disse spammerne er nok at du skal godkjenne en kommentar og dermed blir alle de neste kommentarene fra dem autogodkjent.

Det som er skitt her er at epostadressene som står som avsendere er reelle epostadresser til intetanende personer og hvis du og jeg merker det som spam kan disse epostadressene bli svartelistet rundt om på webben. Så jeg merker aldri slik spam som spam, jeg bare kaster dem i søppelkurven for ikke å ødelegge for epostadresseeieren. Det er heller ingen vits i å melde det som spam fordi innholdet er generert fra din eller andres nettsider sine kommentarfelt.

Ny voldsom bølge siste døgnet. De bruker som Tonny sier ekte epostadresser, mange med gravatarfoto og det hele.
 
Topp