Vis ett enkelt innlegg
  #19 (permalink)  
Ulest 15th August 2007, 11:31
Standard  

Kenneth Dreyer sin avatar
Kenneth Dreyer Kenneth Dreyer er ikke aktiv
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Hamar
Kenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud of

Ok, da ser det ut til at jeg må utdype "internettpoliti tullingene" litt, og da vil jeg gjerne legge til order "selvutnevnte" også. Hvorfor synes jeg disse folkene er akkurat dette? Jo, fordi det er rett og slett skikkelig dårlig bransjeskikk å utnevne seg selv som politi og voktere over en bransje, for også begynne å jakte ned feil hos sine konkurrenter. Hvis business strategien din er å sparke under beina på alle dine konkurrenter for å nå toppen, da kan jeg love deg du selv kommer til å gå under før eller senere.

Det er ikke akkurat noe hemmelighet at SEO bransjen handler veldig mye om å prøve nye ting. Selvfølgelig funker den gode, gamle oppskrifta, med god kode struktur på siden, men den er ikke alltid nok for å få deg til topps i et markedet med mye konkurranse, og da tyr man til de metodene man har. Jeg har selv prøvd alle triks i den grå boka, og synes at "gråhat" er den absolutt beste veien å gå for å få besøkende til siden sin. Nå skal det nevnes at jeg bare utfører disse triksene på mine egne sider, så jeg setter heller ingen klienter i faresonen.

Men igjen, tilbake til hvorfor jeg synes disse internettpolitifolkene er noen tullinger, så er det enkelt fordi dem selv har gitt seg denne tittelen og at dem selv er innen bransjen dem arbeider med å etterforske. Denne jobben bør overlates til Google og de andre søkemotoraktørene.