Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Årlig til terminvis MVA

Kristians

Medlem
Hei,

Jeg har et AS med årlig innbetaling av MVA, noe som forsåvidt er praktisk, men jeg ser nå at

1. Omsetningen vil passere 1 million
2. Jeg vil ha mye utgifter de nærmeste måneden, men inntekten kommer ikke før prosjektet er ferdigstilt i slutten av året.

Siden selskapet vil gå med underskudd frem mot slutten av året, ønsker jeg å få tilbake MVA-pengene terminvis, istedenfor å ha MVA som en "utgift" frem til november/desember.

Lar det seg gjøre å bytte tilbake? Hvordan gjør jeg det da med betaling av termin 1 (og 2 som kommer nå)?
 

Steve Cash

Medlem
Du kan gå over til tomånderes termin i løpet av året. Hvis jeg ikke husker feil så skal du levere inn en terminoppgave som omfatter perioden fram til du starter med tomåneders oppgave. Kontakt skattetaten for detaljer.
 

Steve Cash

Medlem
Med hvilken begrunnelse? Det skal være mulig å endre til seks terminer, og er ganske vanlig å gjøre det i en investeringsperiode.
 

Steve Cash

Medlem
Det vet jeg ikke, men jeg mener fortsatt det skal være mulig å gå fra årstermin til tomåneders termin i løpet av året, motsatt vei er umulig. Jeg ville ha tatt kontakt med Skattedirektoratets veiledningstjeneste først.
 
Topp