Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemelding om nettsiden min

Status
Stengt for ytterligere svar.

peterandrej

pensjonert moderator
De tar 20% av omsetningen.

Aha. Men kommer det fram på nettsidene? Jeg kunne ikke se noe til det da jeg lett sovende var innom. Anyway, med 20% av omsetningen skal man ha rimelig mange daglige oppdrag for at det skal bli penger av det. Hvis snittprisen pr/jobb er 50 kr så sitter de igjen med 10 kr pr jobb. Daglig må de altså ha 100 utførte jobber for å tjene en tusenlapp, eller rundt 3000 jobber pr/måned. Rundt 35.000 jobber i året.

Er det realistisk? Ikke vet jeg, men det regner jeg med at gutta har kalkyler på :)
 

adeneo

Medlem
Tenk heller på de stakkars jaevlene som skal utføre de jobbene?

fiverr lever mye på folk i ytre Mongolia og indre Bangladesh som hopper, danser, spiller, lager nettsider og alt mulig annet for en 20 lapp, mens en nordmann som skal leve av slike jobber som betaler førti kroner før skatt skal vel i gjennomsnitt utføre minst ti slike jobber i timen før det blir noe penger av det.

Kunne vært interessant å få utført en del ting som man ikke gidder å gjøre selv til en billig penge, men å bruke tid på utføre slike jobber er ikke noe for meg. selv om det er enkelte som har gjort det forholdsvis bra på fiverr har jeg sett.
 

picxx

Well-Known Member
Fantasien strekker seg ikke langt lengre enn til nasatippen nei.. :lol:
 

DDG

New Member
Hva tror dere vinnerens suksesskriterie blir folkens? Design? Kundeservice? Markedsføring?

Vinneren blir den som lager en kvittering som kan brukes i regnskapet. Ingen jeg har prøvd hittil har gjort det, man får bare en bekreftelse fra PayPal på at penger er trukket fra konto. Det er veldig viktig for de som handler som foretak å få det! ;)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det holder ikke for regnskapet, da må du også ha en kassakvittering, en faktura e.l.

Det stemmer, men her er det vel mer snakk om hobbyvirksomhet? Kan ikke se for meg at næringsdrivende i lovens forstand vil benytte tjenesten?

Men at man burde få en faktura selv om man driver med hobbyvirksomhet er jeg selvsagt helt enig i. Det er svakt å ikke ha dette som rutine.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Har dere dokumentasjon på at PayPal ikke er godt nok til regnskapet?

Min regnskapsfører vil helst ha fakturaer som bilag, men godtar også at jeg kjøper ting via PayPal.

Min regnskapsfører har godtatt de få jeg har hatt fra Paypal, men dersom det blir en HOVEDREGEL at bilagene kommer fra Paypal blir nok det noe annet. Jeg har kun hatt diverse småbeløp, men det er noen år siden nå.

Jevnt over; får du ikke faktura er det ikke godt nok.
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Jeg tar et screenshot av "kvitteringen" man får fra PayPal når man har betalt og sender også kontoutskrift til regnskapsfører slik at hun kan se at datoen og beløpet stemmer overens.

Med fare for å virke som en flisespikker, men kvitteringen fra PayPal sier vel bare at penger er trukket, akkurat som en kvittering i banken sier at så mye penger er tatt ut/betalt? Ikke hva pengene har gblitt brukt til.

Det jeg mente er at når du kjøper noe på nett, så får du gjerne en kvittering - dette er bøkene/medlemskapet/annonsene/e.l. du har kjøpt. Du tar da den, og så legger ved PayPals bekreftelse på trekk. Da har du både kvittering som sier hva som er kjøpt, og kvittering på hvor og hva som er trukket.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det stemmer, men her er det vel mer snakk om hobbyvirksomhet? Kan ikke se for meg at næringsdrivende i lovens forstand vil benytte tjenesten?

Men at man burde få en faktura selv om man driver med hobbyvirksomhet er jeg selvsagt helt enig i. Det er svakt å ikke ha dette som rutine.

Næringsdrivende kan jo benytte tjenesten som kjøper, selv om det nok ikke vil være så veldig interessant å være selger. Men gjør man det ofte øker vel sannsynligheten for at det er en ganske fast "type" tjeneste man kjøper, og da er det vel i alle fall smartere å koble til seg en eller noen få faste leverandører, som da heller kan fakturere på normal måte.
 

looper

Medlem
hm...har du tatt ned siden bellavista?
Uansett, tror du skal sette deg ned å finne ut hva du har lyst til å bruke tiden på. Sett deg ned og skriv ned noen ideer. Lek med ideen å kanskje du finner på noe som er unikt?

Husk at uansett hvordan tjeneste eller nettside du lager så krever det mye tid. Så da er det greit å holde med på noe du syntes er gøy.
 

pmb

Webutvikler
Har fulgt dette emnet en stund, og nok en gang er det nytt innhold - og et helt forskjellig konsept fra tidligere på Fritidsmoro.com? Hva er det egentlig som foregår her? Virker jo helt sprøtt :p

Forøvrig er vel dette nok en ferdig template & evnt system?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp