Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemeldinger på fotoblogg.no

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg hadde en tråd tidligere hvor jeg ønsket innspill til selve innholdet til denne siden, men nå vil jeg gjerne ha ris/ros på selve designet. Jeg ble aldri helt fortrolig med det første designet jeg valgte, men har nå slått meg til ro med dette. Noe småtteri kan det jo hende jeg skal endre på, men hittil er jeg godt fornøyd.

Siden er altså FotoBlogg.no | Alt innen digital fotografering

Er det oversiktlig og greit? Er den Facebook-saken til venstre i veien eller kan den være der? Er bildene i artiklene store nok? Er det noe jeg burde kutte ut eller som jeg MÅ ha med?

Det er ikke veldig mye innhold på den ennå, men nå har jeg først og fremst konsentrert meg om å få på plass et design jeg liker og jeg mener at det er nok til å kunne gi en tilbakemelding.

Fyr løs!
 

metallian

Medlem
Kanskje litt store bilder til artiklene i oversikten? Og litt mye hvitt etter min smak. Forøvrig ryddig og fin syns jeg, jeg liker sider hvor jeg "vet hvor jeg er" når jeg scroller litt og klikker :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Kanskje litt store bilder til artiklene i oversikten? Og litt mye hvitt etter min smak. Forøvrig ryddig og fin syns jeg, jeg liker sider hvor jeg "vet hvor jeg er" når jeg scroller litt og klikker :)


Du mener at bildene på forsiden er litt for store?

Nå har jeg fått inn reklame på siden og da ble det kanskje litt bedre mtp "hvitheten"? Neida, skal ikke ha samme annonse overalt, men tar noen dager å bli godkjent på de andre programmene jeg har søkt. ;)

Se f.eks her: Slik fungerer et speilreflekskamera - FotoBlogg.no

Ellers kunne det nok vært brukt mer farger, men jeg vet ikke helt hvor jeg skulle brukt det, uten at det bare blir verre.
 

Johan

Medlem
Fint design, oversiktlig og lettlest. Enig med Wishb0ne, orange på hvit / lysegrått er ikke bra, men fungerer fint mot mørkegrått slik det er nederst på siden.
 

spikre

peterhamre.no
Flott side dette, Dag.

Faceboook-sak: Flytt den til høyre side. Da er den like stilig, men litt mindre i fokus.
Du bruker jo Wordpress, og det ser ut til at du har installert en app for facebook comments. Greit nok det, men pass på at du setter språk til norsk. Det gjør seg dårlig med enkelte linjer på engelsk.
Etter en artikkel står det "Kanskje du også liker:". Dette er lurt, men kanskje du kan gi den en ny stil? Nå står en aktuell overskrift som en tam tekst.
Annonsene er alle fra MPX, i hvert fall av hva jeg kan se. Dette <i>kan</i> være bra, men ellers synes i hvert fall jeg at det blir for mye av det samme. Husk på å spore hvor brukerne klikker, trolig vil du få færrest klikk på de annonsene som har egen rubrikk i margen med egen header "Annonser".
Husk også å velge norsk språk med "Facebook-liker-knapper". Det gjør du ved å endre URL-en til knappen.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Faceboook-sak: Flytt den til høyre side. Da er den like stilig, men litt mindre i fokus.

Tror du ikke at den da vil være i veien for scroll`en?

Du bruker jo Wordpress, og det ser ut til at du har installert en app for facebook comments. Greit nok det, men pass på at du setter språk til norsk. Det gjør seg dårlig med enkelte linjer på engelsk.

Det har jeg gjort, og det er på norsk innimellom, men ikke hele tiden. Har prøvd to forskjellige plugins til dette, men det er likt på begge.

I Opera, når jeg er logget inn hos Facebook, står det på norsk. Men når jeg kikker med Firefox og ikke er innlogget, står det på engelsk.

Har du forslag til hvordan jeg får det på norsk hele tiden?

Dette er også Facebook sin offisielle plugin til Wordpress, så jeg hadde håpet at den ville være på norsk hele tiden.


Etter en artikkel står det "Kanskje du også liker:". Dette er lurt, men kanskje du kan gi den en ny stil? Nå står en aktuell overskrift som en tam tekst.

Hva foreslår du å gjøre her?

Annonsene er alle fra MPX, i hvert fall av hva jeg kan se. Dette <i>kan</i> være bra, men ellers synes i hvert fall jeg at det blir for mye av det samme. Husk på å spore hvor brukerne klikker, trolig vil du få færrest klikk på de annonsene som har egen rubrikk i margen med egen header "Annonser".

At alle annonsene er fra MPX er kun fordi jeg venter på godkjenning på et par andre programmer. :)

Jeg vet at veldig få klikker på annonser i sidebar, så det kan nok hende at denne blir byttet ut med en sak for å abonnere på nye artikler eller noe annet lurt.

Husk også å velge norsk språk med "Facebook-liker-knapper". Det gjør du ved å endre URL-en til knappen.

Igjen, det er på norsk når jeg er logget inn, men på engelsk når jeg ikke er.

Jeg har satt språk til no_NB og i admin er det også på norsk. Kan ikke endre noe url i innstillingene til denne plugin`en, hvor kan jeg gjøre det?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg satser på at såpass mange allerede er innlogget hos Facebook (eller gidder å logge inn) at det ikke blir noe problem.

Uansett syntes jeg det å bruke Facebook sitt kommentarsystem (fordi venner av de som kommenterer også ser det) veier en del opp.
 

Wishb0ne

Medlem
Ble bedre for min del hvertfall. Men tror jeg ville hatt noe delay på den facebook tingen så den ikke popper med engang om man faktisk beveger musen til scrollbaren istedet for mousewheel.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det hadde nok ikke vært så dumt. Fant ingenting om det på nett, og jeg kan nada om JS, men koden ligger her om noen skulle føle et kall. :D

Kode:
/* Static Facebook Pop Out Like Box */

jQuery(document).ready(function () {

	var dur = "medium"; // Duration of Animation

	var offset = jQuery("#bfblikebox").attr("data-offset"); // Offset 

	if (jQuery("#bfblikebox").hasClass("bfbl_right")) {

		var margin = "-" + jQuery("#bfblikebox").attr("data-width"); // Width of Likebox

		jQuery("#bfblikebox").css({

			marginRight: margin,

			top: offset

		});

		jQuery("#bfblikebox").hover(function () {

			jQuery(this).stop().animate({

				marginRight: 0

			}, dur);

		}, function () {

			jQuery(this).stop().animate({

				marginRight: margin

			}, dur);

		});

	}

	if (jQuery("#bfblikebox").hasClass("bfbl_bottom")) {

		var margin = "-" + jQuery("#bfblikebox").attr("data-height"); // Width of Likebox

		jQuery("#bfblikebox").css({

			marginBottom: margin,

			left: offset

		});

		jQuery("#bfblikebox").hover(function () {

			jQuery(this).stop().animate({

				marginBottom: 0

			}, dur);

		}, function () {

			jQuery(this).stop().animate({

				marginBottom: margin

			}, dur);

		});

	}

	if (jQuery("#bfblikebox").hasClass("bfbl_left")) {

		var margin = "-" + jQuery("#bfblikebox").attr("data-width"); // Width of Likebox

		jQuery("#bfblikebox").css({

			marginLeft: margin,

			top: offset

		});

		jQuery("#bfblikebox").hover(function () {

			jQuery(this).stop().animate({

				marginLeft: 0

			}, dur);

		}, function () {

			jQuery(this).stop().animate({

				marginLeft: margin

			}, dur);

		});

	}

	if (jQuery("#bfblikebox").hasClass("bfbl_top")) {

		var margin = "-" + jQuery("#bfblikebox").attr("data-height"); // Width of Likebox

		jQuery("#bfblikebox").css({

			marginTop: margin,

			left: offset

		});

		jQuery("#bfblikebox").hover(function () {

			jQuery(this).stop().animate({

				marginTop: 0

			}, dur);

		}, function () {

			jQuery(this).stop().animate({

				marginTop: margin

			}, dur);

		});
[/spoiler]

	}

	// Show the Likebox

	jQuery("#bfblikebox").show();

});
 
Topp