Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemeldinger på smartetips.no :)

Marita

ordleker
Tusen takk for hjelp, Ipride :) Hvordan er det vanlig å presentere denne rundt om? Link med "Privacy policy"til side med teksten, eller..? (Hva er det forøvrig på norsk?) Er det ok om jeg har link til det i footer, f.eks?

I tillegg er jeg såpass newbie at jeg ikke vet om sida mi bruker cookies eller ei, jeg da.. :eek:
 
Sist redigert:

lpride

Medlem
Ja, en lenke kalt "Privacy Policy" eller på norsk: "Personvern" eller "Personvernerklæring".

AdSense bruker cookies, så enkelt sagt så "leverer" du cookies gjennom å bruke AdSense på websida di :)
 

Marita

ordleker
Du kan opprette en .txt fil som jeg har gjort nede i bunn på alarmogsikkerhet dått no. Den har jeg forøvrig tatt fra Tonny et eller annet sted tror jeg??? Bare kopier filen som ligger der om legg det inn på din egen side.

Ah, genialt, tusen takk :)

Forresten, på den generatoren som ble linket til her, der står det at man skal ha med mailadresse, hvor nødvendig er det i forhold til hva Google krever? Ser at du ikke har det, HeltSikker..?
 
Sist redigert:

Sjefskoder

Sjefskoder
Halloen.

Da jeg tenker på designet så synes jeg at siden var grå og kjedelig..
Og når det kommer til kodingen, så synes jeg ikke at det passer seg at "pollen" din er på engelsk, da dette er en norsk side..
Dette sier med en gang at du har brukt noe "ferdig greier" for hvorfor skrive kun det på engelsk, liksom...

og når det gjelder sikkerheten ( ja, jeg er nøye med slikt..)
kontaktskjemaets sikkerhet er bånn i bøtta..
Ikke for at det bryr deg så mye kanskje at det er muligheter for å ha en (1) bogstav eller ett (1) tall i feltene, da du sikkert ikke mottar 10.000 eposter fra skjemaet ditt i løpet av en dag slik større firmaer gjør, og da hadde dette ikke vært en løsning å bruke.. Men, om du vil ha et bedre og mer sikker validering en den stakkars "4-tegns"-valideringen, så si ifra så skal jeg smelle sammen noe for deg..

Og det samme går for nyhetsbrevet ditt..

Navn: 1

epost:1@mail.com

Ikke sikkert for fem øre :p

Også er det igjen skrevet på engelsk i "søke"-greiene dine:


0 search results for "Søk og trykk enter"

Sorry, but you are looking for something that isn't here...

Fiks dette og ;)
 
Sist redigert:

Marita

ordleker
Takker for konstruktiv kritikk, Sjefskoder :) Pollen skal såklart være på norsk - dette har jeg rett og slett glemt å gjøre noe med, med alle ballene mine i lufta.

Skal lete etter bedre nyhetsbrev og kontaktskjema-plugins, og søkefunksjonen vet jeg at ikke er helt ferdig oversatt.
 

Marita

ordleker
Da jeg tenker på designet så synes jeg at siden var grå og kjedelig..

Ja, jeg også synes det mangler litt piff. Skal prøve hvordan det blir med alt hvitt (det som er grått på sidene nå + evt. sidebaren), med en slags kant rundt, får se om det blir best med en rundt header og en rundt resten.. Får teste meg litt frem, hvordan jeg går frem for å bevare et rent utseende.

Med tid og stunder kommer det en banner et sted, enten over eller under header + muligens en lengre ned på sida mellom artikler, det spørs helt hvordan det går isammen med resten.

Også må jeg få en logo på plass veldig snart! Ny favicon tok det meg jo to uker å endre, en jobb som tok 10 minutter liksom.. :rolleyes: Har forøvrig fått på plass Privacy Policy nå da (link nederst i footer).
 
Sist redigert:

Marita

ordleker
HeltSikker, hehe, på den autogenereringssaken for Privacy Policy så skulle man legge igjen mail som skulle være med i teksten, men jeg regner med at det er greit at man ikke gjør det, om det er mulighet for å ta kontakt gjennom selve websida :)
 

Marita

ordleker
Da har jeg endret bakgrunn til kun hvitt, og endret litt på kanter, blek lyseblå. Tror jeg skal prøve ut kanter rundt header også, men har ikke helt funnet ut hvor i koden enda. "Les mer"-linken blir også samme farge når man tar musa over.

I tillegg har jeg fått opp banner over header og en nederst på sidebar - syns dere det er for mye, eller det greit nok? Har med vilje ikke bråkete bannere. Dog blir de nok byttet ut etterhvert som jeg finner noen bra på visningssalg, men er ikke mange av dem rettet typisk mot unge kvinner..

Ferdig oversatt søk skal ordnes i løpet av dagen + sikrere kontaktskjema og nyhetsbrev.

Får fremdeles litt "tom" opplevelse av sida - men mulig det blir bedre når en skikkelig logo er på plass.. Noe jeg egentlig bør prioritere før jeg om noen uker tenkte å markedsføre mere bevisst, når flere artikler er oppe.
 

Marita

ordleker
Hva med å legge inn noe litt diffust mønster i bakgrunnen for å skape litt dybde? ala livhgravid.no f.eks.

Aah, godt forslag! :) Jeg forventet meg noe skikkelig stygt på den linken, men skjønner jo godt hva du mener, det der var jo lekkert - og gir dybde ja, som du sier.

Må finne ut litt i gimp hvordan jeg gjør det, vet ikke om de har noe seamless-funksjon som i photoshop (som jeg ikke har) - og ikke minst hva bakgrunnen evt. skal være. Kanskje noe som peker tilbake til logoen? Så da må jeg få på plass logoen først, egentlig.. *går i tenkeboksen som forhåpentligvis snart blir litt kreativ*
 

Marita

ordleker
Ah, okei - skal ta en titt på linken :)

Nå er forøvrig søkefunksjonen fullstendig oversatt ;) Tok vekk undersøkelsen midlertidig, til jeg får oversatt den.

Men nå er det jammen meg på tide at jeg får skrevet et par nye artikler, kveldens mål! *målbevisst modus*
 
Topp