Kjapp og trygg hosting for Wordpress

123 hjemmeside - Tjen penger, som samarbeidspartner ...

Status
Stengt for ytterligere svar.

Tonny Kluften

Administrator
Du har så rett Chano og jeg kan legge til at man får det man betaler for. Vil man betale 1000kr får man en webside verdt 1000kr, vil man betale 50000 får man tilsvarende. Hos 123hjemmeside betaler man ikke mye og får lite. Jeg tror ikke at det er en smakssak at folk bruker 123hjemmeside, det er mer et spørsmål om pris.
 

picxx

Well-Known Member
Takk for hjelpen med vår fremgang :)
Det er også helt fair at du ikke vil selge vårt produkt i dag, jeg formoder at det er fordi du har fokus på en litt annen målgruppe i dag?

Takk for takket :)

Nei, målgruppen er nok ikke så veldig forskjellig, men jeg er nok blitt litt mere kresen med tanke på hvem jeg annonserer for, samtidig med at man vokser seg jo til og finner bedre løsninger, som gavner både kunde og leverandør på en bedre måte.
F.eks. kan jeg tilby gratis oppsett av wordpress (herunder inngår installasjon, oversettelse til norsk og implentering av valgfritt design) mot at kunde benytter seg av min aff.link. til hosting og evt. premium design, noe som betyr en større profitt til meg (sammenlignet med en aff.avtale med 123) samtidig med at kunden får et bedre produkt.
Dette segmentet er nok mest sannsynlig det samme segmentet som også kjøper et abb. hos 123 hjemmeside.
 

123hjemmeside

New Member
Takk for takket :)

Nei, målgruppen er nok ikke så veldig forskjellig, men jeg er nok blitt litt mere kresen med tanke på hvem jeg annonserer for, samtidig med at man vokser seg jo til og finner bedre løsninger, som gavner både kunde og leverandør på en bedre måte.
F.eks. kan jeg tilby gratis oppsett av wordpress (herunder inngår installasjon, oversettelse til norsk og implentering av valgfritt design) mot at kunde benytter seg av min aff.link. til hosting og evt. premium design, noe som betyr en større profitt til meg (sammenlignet med en aff.avtale med 123) samtidig med at kunden får et bedre produkt.
Dette segmentet er nok mest sannsynlig det samme segmentet som også kjøper et abb. hos 123 hjemmeside.

Jeg syntes det virker som et godt og veloverveiet konsept du har og jeg ønsker deg alt vel med dette!
 
Sist redigert:

123hjemmeside

New Member
Kanskje litt OT men det får så være.
Jeg kan ikke annet enn å taste en liten kommentar til det som beskrives i denne tråden. Her slenges det ut kommentarer om hvor dårlig 123hjemmesider er og det henvises til 2001, 2011 modeller, søppelsider og det fremsettes forslag om WP osv.
Jeg har sett meg litt rundt om her på WF og på de sidene som forumbrukerne har utviklet, og som "markedsføres" som suverene alternativ, oppsett, innhold, det beste mm.
Er jeg imponert av disse sidene ? NEI ! ikke i det hele tatt. Det er jo helt ok at man synes det man selv lager og presenterer er flott og fint og alt det der, men selv om man driver med webutvikling, design og alt som hører til så er det ikke sikkert resultatet blir så bra likevel. (De er ikke alle som kan male som Nerdrun, selv om de tror det selv). Poenget er at dersom brukerne er fornøyd da er alt ok, og det vil alltid være slik (uansett tema) at smaken er som baken, den er delt i to.

Takk for ditt innlegg og gode observasjoner! Du er også inne på noe veldig viktig - fornøyde kunder!

Ufornøyde kunder - betaler ikke, uansett om siden koster kr. 1.000 eller kr. 50.000! Med vår tjeneste kan alle, som har, eller ikke helt vet om de har, et behov for en hjemmeside, prøve å lage en helt uforpliktende og gratis! HVIS de liker resultatet og vil fortsette med sin hjemmeside, så skal de betale et abonnement!

Glade kunder beholder man kun ved å utvikle produktet i den retning brukerne beveger seg. Med en så stor kundeservice, som en tjeneste som dette fordrer, så får man virkelig noen gode ideer om hvor utviklingen skal ligge og kan være på forkant med mange utfordringer! Det er godt for kundeservicen, som så bli mindre, men sannelig også for kundene, som blir mer fornøjde! Det er en stor forskjell på tjenesten fra 123hjemmeside i dag og fra den gang vi startet opp i 2003. Bare siden i sommer har vi lansert flere nye features og forbedringer. Det ligger også nylanseringer linet opp for resten av 2011 og 2012!

Vi sitter selvsagt inne med langt mere informasjon om våre brukere, hvem de er, hvilke nisjer er gode/mindre gode, hvordan er konvertering fra prøver til betalende kunder, levetid for en kunde (lojalitet), osv. og vi deler selvsagt alle disse oplysninger med våre partnere. Målgruppen 30-60 år gir en god indikasjon av hvilken aldersgruppe, som vil betale for å ha en (123)hjemmeside!

Jeg vil egentlig vekk fra diskusjonen om dårlige eller gode hjemmesider, mest fordi våre brukere ikke er professjonelle webdesignere, som noen av aktørene i dette forum er! De er glade alminnelige mennesker, som får enda en suksess opplevelse på internettet - fordi vi har gjort det så enkelt for dem, og det vil de gjerne betale for!
 

picxx

Well-Known Member
Litt bort fra diskusjonen omkring konseptet 123hjemmeside...

Hvilken avtale kan dere tilby?
Hvor stor cut til publishere?
Recurring provisjon?
Tier (ved verving av andre affiliates)?

De som er i deres målgruppe med tanke på affiliates er nok mere intressert i disse spørsmålene kontra om 123 er bra eller ikke.
 

123hjemmeside

New Member
Da finnes det mange gode CMS'er som man til og med kan lage gratis. xxxxxx.wordpress.com, blogger, etc er langt bedre enn 123hjemmeside, og det er gratis. Ønsker man ett domene, så er det ikke så vanskelig det heller.

Og med all respekt å melde. Interessen for dårlige websider var langt større i 2001 enn i 2011. At dere finner en nisje i det betviler jeg ikke, men 45000 kunder i 9 land er vel strengt tatt ikke mer enn en smal nisje. Som hansson sier, det er nok late adopters vi snakker om. Dog, det vil helt sikkert eksistere folk i denne kategorien i all fremtid så lenge dere utvikler deres eget konsept videre. Men slik dere fremstår i dag, så har jeg selv fått minst 15 stykker til å gå fra 123 til xxxxxx.wordpress.com. Men hvis dere utvikler det til en bedre cms som ser ut som 2011 fremfor 2001, så kan vi kanskje snakkes.

Jeg håper også at du har skissert en langt bedre nisje enn hva du viser her med 30-60 år. Om jeg i utgangspunktet hadde vært interessert, så hadde en slik kommentar drept all interesse jeg måtte ha på forhånd. Ingen seriøs bedrift kan skilte med så begredelig segmentering. Det kan knapt nok være en del av en visjon.

45.000 betalende kunder er primært i 4 land! Vi åpnet Finland, Spania, Italia og Frankrike i April i år! Og Holland for ca 2 år siden! Veksten i gratisprøver, kommer nå fra alle landene!
 

123hjemmeside

New Member
Litt bort fra diskusjonen omkring konseptet 123hjemmeside...

Hvilken avtale kan dere tilby?
Hvor stor cut til publishere?
Recurring provisjon?
Tier (ved verving av andre affiliates)?

De som er i deres målgruppe med tanke på affiliates er nok mere intressert i disse spørsmålene kontra om 123 er bra eller ikke.

Enig og det kan jeg også se på dem, som sender private beskjeder! Vi lager individuelle partnermodeller, alt etter hvor hurtig man vil se penger i et samarbeid!

I utgangspunktet kan vi betale kr. 550,- for hver betalende nye kunde, uansett om kunden betaler oss kr. 179 (for et kvartal), eller kr. 539,- (for et år).

Vi kan også lage modeller for gratis opprettede prøver og kombinasjoner av gratis prøver og salg, eller split på revenue over en årrekke!

Potensielle nye samarbeidspartnere, må gjerne kontakte meg hvis dette kan være interessant ...
 

Bjørnar

Gründer
Jeg er partner hos 123hjemmeside, og har vært det i flere år. Det er ikke de helt store summene, men det er nok også trafikken min som ikke har vært så stort.

Dere som ikke vil selge produktet "fordi det ikke er bra nok", dere er generelt de samme folkene som selger kredittkort til gjeldsslaver, gamblinglinker, viser adsense med høyre-annonser, selv om dere hater høyre som pesten og stemmer AP. (Satt på spissen, men dere skjønner hva jeg mener).
 

TorsteinO

Art Director & grunder
45.000 betalende kunder er primært i 4 land! Vi åpnet Finland, Spania, Italia og Frankrike i April i år! Og Holland for ca 2 år siden! Veksten i gratisprøver, kommer nå fra alle landene!

Gratulerer, da er dere bare litt i underkant av 25 millioner brukere bak wordpress... Eller vent litt, sannsynligvis har nok WP økt siden det tallet ble gitt ut, så vi kan nok trygt si "litt i overkant av 25 mill", og sannsynligvis øker også WP's forsprang... tilogmed ganske raskt.
 

Bjørnar

Gründer
Gratulerer, da er dere bare litt i underkant av 25 millioner brukere bak wordpress... Eller vent litt, sannsynligvis har nok WP økt siden det tallet ble gitt ut, så vi kan nok trygt si "litt i overkant av 25 mill", og sannsynligvis øker også WP's forsprang... tilogmed ganske raskt.

Du må sammenligne epler med epler. Hvor mange betalende kunder har WordPress?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Nei, poenget er at løsningen til 123hjemmeside er utdatert, og at 45.000 egentlig ikke er så mye som det høres ut som.

Men hvor mange som har betalt for å få tilpasset en WP-løsning? Tja, jeg tror nok vi snakker noen millioner der også. Nå kommer du sikkert igjen til å mase om at det ikke blir det samme, og det blir det selvsagt ikke, siden WP gir bort et produkt som er vanvittig mye bedre enn det 123hjemmeside tar seg betalt for.
 

Travellingman

Nettgrunder
Kanskje litt OT men det får så være.
Jeg kan ikke annet enn å taste en liten kommentar til det som beskrives i denne tråden. Her slenges det ut kommentarer om hvor dårlig 123hjemmesider er og det henvises til 2001, 2011 modeller, søppelsider og det fremsettes forslag om WP osv.
Jeg har sett meg litt rundt om her på WF og på de sidene som forumbrukerne har utviklet, og som "markedsføres" som suverene alternativ, oppsett, innhold, det beste mm.
Er jeg imponert av disse sidene ? NEI ! ikke i det hele tatt. Det er jo helt ok at man synes det man selv lager og presenterer er flott og fint og alt det der, men selv om man driver med webutvikling, design og alt som hører til så er det ikke sikkert resultatet blir så bra likevel. (De er ikke alle som kan male som Nerdrun, selv om de tror det selv). Poenget er at dersom brukerne er fornøyd da er alt ok, og det vil alltid være slik (uansett tema) at smaken er som baken, den er delt i to.

Men ser att dine sider fortsatt har et ganske gammeldags design, hvordan forklarer du det?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
OK, jeg hadde tenkt å moderere denne tråden litt, men ..

Dette var en gammel tråd (2011). No grave-digging please.
Denne flytter jeg til generell snakk og svada kategorien for nå.
 
Sist redigert:
Er det bare meg eller har sakligheten sunket på wf i det siste?

Jeg merker ett visst hat mot alle som driver i samme bransje.

Hva er det som er så søppel med 123?

Hat har det jo vært ganske lenge her inne mot alle andre i samme bransje, som enten gir et bedre eller BILLIGERE produkt. Da er det søppel. Mange her inne klarer ikke å svelge det at konkurransen er blitt mye tøffere og tror at nettsider a kr. 25.000 går som varmt brød fremdeles. God helg!:)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp