Kjapp og trygg hosting for Wordpress

180.no

Eivindus

Medlem
Hei!

Jeg fikk i går en faktura i fra ikke så ukjente 180.no. Hvor de da krever meg for 2500,- for at jeg skal ha min bedrift henge og slenge på deres nettside i 6 mnd. For de ringte meg i et meget vagt øyeblikk en tidlig morgen i forrige uke(rett etter mitt ENK ble registrert). De lover meg både gull og grønne skoger og det skal visst hjelpe meg i starten. De mener at da blir bedriften min godt synelig i google og jeg kunne redigere så mye jeg ville på profilen.

Er 180.no noe å bruke 2500,- på for 6 mnd? Ville det straffe meg eller hjelpe en evt nettside som kommer opp snart i google. Jeg har lest her links fra andre ikke nødvendigvis bare er bra? Er 180.no verdt det?
 

NilsF

Medlem
Er 180.no noe å bruke 2500,- på for 6 mnd? Ville det straffe meg eller hjelpe en evt nettside som kommer opp snart i google. Jeg har lest her links fra andre ikke nødvendigvis bare er bra? Er 180.no verdt det?

Gjør et googlesøk på: "180.no svindel", så kommer det opp litt av hvert...
 

Eivindus

Medlem
Jeg mangler visst rutine og burde sett akkurat det komme erlend og pong. Jeg skal nok meget greit klarer å lage den selv for det er minste av mine problemer.
Og jeg skal huske på det erlend om jeg får et dårlig forhold til google..

For sakens skyld eller i WF ånd får dere en liten kopi av mailen som ble sendt til 180.no:

Dere sendte meg en hyggelig faktura hvor dere har spesifisert deres tjenester.. Jeg har verken muntlig, skriftlig eller i andre former sagt at jeg har lyst på deres tjenester, men jeg er smigret. Jeg takker pent og hyggelig nei til dette tilbudet og anser saken som ute av verden og fakturaen som makulert om ikke så altfor lenge. Jeg kunne også minnet deres salgskonsulenter om å bytte salgsmetode for da ville jeg kanskje ha vurdert tilbudet i stedet. For nå ble det jo ikke noe salg! Ha en hyggelig dag på jobben!
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Dere sendte meg en hyggelig faktura hvor dere har spesifisert deres tjenester.. Jeg har verken muntlig, skriftlig eller i andre former sagt at jeg har lyst på deres tjenester, men jeg er smigret. Jeg takker pent og hyggelig nei til dette tilbudet og anser saken som ute av verden og fakturaen som makulert om ikke så altfor lenge. Jeg kunne også minnet deres salgskonsulenter om å bytte salgsmetode for da ville jeg kanskje ha vurdert tilbudet i stedet. For nå ble det jo ikke noe salg! Ha en hyggelig dag på jobben!

Dette fraviker vesentlig fra det du skriver i ditt første innlegg i tråden, der du i større grad ga uttrykk for at du hadde bestilt en tjeneste - bare for å angre i ettertid.

Som næringsdrivende har du ingen angrerett og må følgelig betale de 2500 dersom du har gitt aksept for tilbudet. At du var trøtt da de ringte fritar deg ikke for ansvar.

Dersom det andre innlegget gjenspeiler virkeligheten, nemlig at du ikke har takket ja til noe som helst, så er du utsatt for negativt salg - som er ulovlig i Norge. Da både kan og bør du søke erstatning for all tapt arbeidstid denne saken vil medføre.

Så hvilken versjon er korrekt? Den første eller den andre?
 

Eivindus

Medlem
Dette fraviker vesentlig fra det du skriver i ditt første innlegg i tråden, der du i større grad ga uttrykk for at du hadde bestilt en tjeneste - bare for å angre i ettertid.

Som næringsdrivende har du ingen angrerett og må følgelig betale de 2500 dersom du har gitt aksept for tilbudet. At du var trøtt da de ringte fritar deg ikke for ansvar.

Dersom det andre innlegget gjenspeiler virkeligheten, nemlig at du ikke har takket ja til noe som helst, så er du utsatt for negativt salg - som er ulovlig i Norge. Da både kan og bør du søke erstatning for all tapt arbeidstid denne saken vil medføre.

Så hvilken versjon er korrekt? Den første eller den andre?


Jeg kan fortelle deg ganske mye om 180.no etter fulgt oppfordringen om å søke på 180.no svindel noe du også burde gjøre, da må du også sette av litt tid til å lese alle sakene som finnes. Jeg kjenner meg godt igjen i salgsmetoden.
Jeg har ikke akseptert noe, jeg har ikke logget inn på noe nettside og hukket av på noe eller gjort andre fremstøt. Jeg kjenner mine rettigheter og ikke rettigheter og vet at jeg har en svært god sak.
Det skal sies at jeg sov og var heller ikke klar over at de hadde ferdigbehandlet søknaden(brreg) og at det ikke er noe grunn men heller forklarende/ vesentlig info til saken i mine øyne.
Det finnes ikke to forskjellige versjoner. Den første og originale posten handler om 2500 er verdt å bruke og jeg lurte på om dette var lurt. Fordi de sendte/sender ut faktura før du har akseptert noe kanskje for å presse deg til å betale. Dette handler om noen som gjør alt de kan få å kunder, uansett hvor loven går omtrent.
Forsatt forvirret?
 
Topp