Kjapp og trygg hosting for Wordpress

200 millioner

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hello!

Tv 3 markedsfører jo ganske sterkt med eurolotto

Og hva ville du gjort med 200.000,000?

Det første jeg hadde gjort etter at jeg hadde vært sikker på at pengene var på konto var å måtte roe seg ned..
etter det hadde jeg ringt til sjefen og sakt at jeg aldri kom tilbake!
deretter hadde jeg dratt til nermeste bilforhandler og kjøpt akuratt den bilen jeg ville.
Når bilen var mottatt hadde jeg tatt en bil tur på noen timer og så bestilt meg en 100 stjerners ferie på 2 mnd..
Når jeg kom hjem hadde jeg brukt 50 mill på leiligheter som jeg hadde leid ut
og etter det er jeg helt BLANK
 

kongen

kongemedlem
  1. Kjøpt alle leiligheter i etasjen jeg bor i og slått ut veggene til én stor leilighet
  2. Kjøpt masse billige sportsbiler i Tyskland/Sveits og solgt de til unge menn i Oslo med stor fortjeneste
  3. Tatt opp jævlig store lån til forretningsbygg og fått lånet betalt av leietakerne
  4. Kjøpt mange store bygårder og laget leiligheter, ansatt en tulling til å leie ut leilighetene og kreve inn husleie
  5. Startet mange små butikker i de største byene som selger matvarer som ikke er køddet med (friske matvarer uten ekle tilsetningsstoffer) - finnes nok av tullinger som vil ha tittelen "daglig leder" og sitte ved et kassaapparatet
  6. Tatt livet av alle samene og plassert fullt av vindmøller på Finnmarkesvidda (dumme samer som tror de tjener mer på reinskjøtt enn vindkraft)
  7. Spist meg mett på livretten min (reinsdyrkarbonader)
  8. Par uker ferie til varmere strøk
  9. Startet et privat gamlehjem (man skal jo bli gammel en gang)
  10. Fjellturer (hvor faen er reinen?)
  11. Startet en anleggsgartnerbedrift (eller annen bedrift arbeidere ikke trenger lang utdanning i) hvor jeg ansetter fattige folk og folk som har kommet litt skjevt ut i livet (ingen dopvrak!) hvor folk kan gjøre nytte av seg og få kjenne verdighet
  12. Ny fjelltur
  13. Gitt bort alle affiliatesidene til arbeiderne i annleggsgartnerbedriften slik at de kan få startet noe eget
  14. Enda en ny fjelltur
  15. Spredd min filosofi til hele verden (+ skifte navn fra kongen til gud)
 

looper

Medlem
Hadde nok pent bare trekt meg tilbake, kanskje kjøpt meg en fin hytte i fjellet og gått turer i fjellet hver dag=)
 

Mortenxx

Medlem
Betalt ned gjeld så langt det rekker.
200 millioner er jo ikke så mye, men det ville vært deilig å få redusert gjelda litt. :)
 

Nutz

Med lem
Skulle ha testet ut rettsystemet.
Kjørt saker mot urettferdighet og forskjellsbehandling.
-Dratt ned til byen for å bli tatt for å kjøpe prostitusjon, litt nysgjerrig på hvor mye av formuen de vil inndra på det.
-Kjørt altfor fort med en fet og kvalm bil, se hvor mange prosent av formuen de tok da, så for å sammenligne med samme forseelse med en møkkabil på samme strekningen. :D

-Kjøpt luftslottet til Kongen her inne rett foran nesen på han, for så å leie det ut igjen til han for blodpris. -Gutten er jo god for mange millioner
 

kongen

kongemedlem
Kjøpt luftslottet til Kongen

Etter jeg har solgt det til deg så napper jeg ut proppen slik at du fyker bort og rundt som en ballong... og når du lander så står det et par ekorn og rapper nutza dine før du kommer deg ut av svimeland
 

Kassimaja

Geocacher
Betalt ned gjeld så langt det rekker.
200 millioner er jo ikke så mye, men det ville vært deilig å få redusert gjelda litt. :)

Det er godt å se at enkelte er dypere i lomma på enn meg...

Tror jeg hadde startet med å arrangere tidenes WF party...
 

Britta

stoffdronning
Blitt kjempestressa av alle disse pengene og gitt en god del borte.
Jobbet videre der jeg er, gjort nesten de samme tingene som før (utenom å ansette vaskehjelp hjemme og ikke røre en finger lengre innen oppussingsprosjekter). :)

Det med å bygge en privat gamlehjem synes jeg er lurt. Den kommer til å ha alt i teknisk dilldall og trådløst nett og alt annet som gjør livet morsomt og greit til meg når jeg blir eldre. :-D
 

Nutz

Med lem
Vet bare at dersom jeg har tilgang på 200.000.000, så har jeg ikke behov for gamlehjem.
Enten av en for tidlig særs artig død, eller så hadde jeg sørget for at alle mine proformakoner hadde blitt arveløse dersom de ikke tok godt vare på meg i alderdommen.
Sannsynligvis ville jeg gått av med en meget tidlig død.

Men pølsefesten til Kassimaja ville jeg nok ikke gått glipp av.
 

Mortenxx

Medlem
Bruke 1/3 på kvinner, vin og sang (dansk: "øl, fisse og hornmusikk").
Bruke 1/3 på luksus (biler, luksusreiser osv.)

Resten ville jeg trolig bare sløst bort. Det holder med at 2/3 blir brukt til fornuftige formål, man behøver ikke være FOR økonomisk heller.
 
Jeg opplever det som svært usannsynlig at noen en dag skal bestemme seg for å ut av det blå gi meg 200 millioner. Det er likevel langt mer sannsynlig enn at jeg noen gang skal spille Eurolotto.

Ellers ville jeg nok brukt pengene omtrent som de aller fleste: Sette det meste i banken slik at man den dagen man ønsker det kan leve ganske godt på rentene (selv med en møkkarente a la 0,5 % er det jo snakk om en million i året, og det er jo mer penger enn noen kan klare å bruke opp), gjort om ENK-et mitt til et AS, kanskje tatt en prat med sjefen om muligheten til å gå ned i 50 % stilling slik at man kunne bruke mer tid på egen virksomhet, satt ut langt mer regnskap, koding, design o.l. enn jeg gjør i dag til folk som vet hva de driver med, tatt mer utdanning ... sånne ting.

Går ut fra at jeg ikke trenger å nevne at jeg selvsagt også ville ha gitt ganske mye til veldedige formål. Sånt sier seg jo selv.
 
Topp