Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Adwords, Yahoo, kelkoo osv.

Fredrik

Medlem
Hei.

Bruker idag AdWords med veldig godt resultat. I tillegg bruker jeg yahoo og kelkoo men de har dog litt liten trafikk. Finnes det andre tilsvarende nettverk som gir mange klikk?

Idag konverterer AdWords ca 100-200 tusen i omsetning ut fra en månedlig kostnad på ca 5-6000 kr.

Yahoo og msns nettverk fungerer jo på samme måte men det er heller labert med brukere og dertil omsetning.

Hva anbefaler dere?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Eh.....brukernavn - tvilen kommer deg her til gode siden det er sent på kvelden! Men, tror både gomlers og jeg klarer å tolke tallene han kom med i posten.

100.000 - 6.000 = 94.000 til produktkostnad
200.000 - 6.000 = 194.000 til produktkostnad

Dvs at han gjør minst 100.000 i mnd på dette ved en oms. på 200! Sannsynligvis mer siden han sier at han bruker det med meget godt resultat :)

Så vi er fremdeles veldig interessert i hva han selger!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Men faen da, du er moderator Msites og bør vite bedre enn dette. Om du lurer på hva han selger, som er totalt urelevant for det han spør om her i denne tråden, så kan du sende han en PM. Denne fikk du infraction for. Du var off-topic allerede fra første svar i tråden og bygger atpåtil videre på det. Skjerpings.

OT: Det er lite med gode PPC nettverk for norske sider egentlig, annet enn Adwords. Kanskje Facebook kan fungere for det? Kommer selvfølgelig ann på produktet. Espotting er også et alternativ, selv om jeg ikke har testet det selv.

Kan vel også nevne at det er to PPC nettverk som er under utvikling her i Norge nå jeg har litt troen på. Har ikke lov til å røpe noe informasjon rundt det, men jeg tror det blir spennende saker :)
 

picxx

Well-Known Member
Yahoo og msns nettverk fungerer jo på samme måte men det er heller labert med brukere og dertil omsetning.

Hva anbefaler dere?

Du har jo mulighet til å reklamere rett mot sider i ditt produktspekter, eller i et eller annet nettverk.
Ettersom google har over 80 prosent av markedsandelen i norden synes jeg ikke det er rart at du får lite oppslutning fra de to andre når du sammenligner. Når det er sagt, er det flere som sier at klikk fra msn (Ysm) konverterer utrolig mye bedre enn klikk fra adwords, så mulig de aller fleste nordiske brukere er ganske så tech savvy'e :)
 

Fredrik

Medlem
Beklager sent svar her. Siden er heltsikker dått no så ser dere hva jeg selger. I tillegg kommer montering av utstyr og salg fra andre kanaler. AdWords alene konverterer ca 100-200 tusen per måned. De andre kanalene har vel maks 20% av omsetning. ABC startsiden er vel den med høyest konverteringsrate. Uansett, når jeg føler google fungerer såpass bra så vil det selvfølgelig være interessant å finne andre steder / tilbydere som også klarer å skape høy omsetning. Har feks et banner på alle sider på en nettavis idag med ca 12000 brukere per dag som ikke konverterer mer enn ca 2 salg per måned. PPC i google er mer målrettet da du selv velger søkeord og regner med at det er derfor det fungerer såpass bra. Altså har du et utrolig bra tips for målrettet markedsføring for min bransje så blir jeg MEGET glad!
 
Sist redigert:
Hvis ABC Startsiden gjør det bra, som er en gratis katalog. Så kunne nok sikkert også Kvasir og eventuelt Gule Sider fungert. Behøver jo ikke nødvendigvis de store pakkene der heller, iom at det kanskje ikke er mange firmaer i den samme nisjen her til lands?
 

picxx

Well-Known Member
Skjønner ikke at noen betaler for katalogoppføringer i 2008.
 
Så lenge det kan generere kunder er det vel ok. Koster ikke så mye heller som regel. Kommer jo an på hva man selger eller hvilke tjenester man tilbyr, én kunde kan være nok til at man har tjent inn akkurat det beløpet det kosta å bruke en katalog som Kvasir eller Gule Sider.
 
Skjønner ikke at noen betaler for katalogoppføringer i 2008.

Gjøres det på riktig måte, kan det være god butikk.

Jeg har en online omsetning fra Gulesider.no på rundt 400 000 per måned, oppføringene koster meg drøye 80 000.

Til trådstarter, lite eller ingenting vil kunne konkurrere med AdWords når det gjelder volum kombinert med effektivitet.

Selv kjører jeg AdWords og YSM. Disse to dekker over 90% av markedet, så alt annet er for min del bortkastet tid.
 
Topp