Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Aldersgrense for å tegne kontrakt

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg var klar over at en umyndig ikke kan "stifte gjeld", men kanskje du Ståle vet hva definisjonen av "rettshandel" er? Fant den ikke.
Jeg tror man kan signere arbeidskontrakt *f.eks.* som umyndige.
Men nå tenker david vel kanskje på abonnementsavtaler for å motta ringelyder og sånt.
 

Kassimaja

Geocacher
Så det betyr i praksis at du kan tegne en arbeidsavtale med personer under 18, men skulle de drite seg ut og bli erstatningsansvarlig for et eller annet kan de ikke stilles til ansvar for dette.
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Jeg vet at en gammel venn av meg utnyttett denne loven!.. han bestilte masse varer via internett (i sitt eget navn) og nektet å betale..

Men jeg har selv opplevd å få innkasso varsel.. på mobli regning ( dog fra et firma som var konkurs) kunne jeg da nektet å betale den, hvis firmaet ikke var konkurs? virker jo feil det også.. hadde jeg hat et firma ville jeg jo hatt pengene mine tilbake..!
 

picxx

Well-Known Member
Jeg vet at en gammel venn av meg utnyttett denne loven!.. han bestilte masse varer via internett (i sitt eget navn) og nektet å betale..

Du vil vel kunne få betalingsanmerkninger fordi om du er under 18, men selve fordringen (innkasso/tvangsinndriving) vil jo da bli rettet mot foreldre eller foresatte. De fleste som driver på nett har jo beskyttet seg mot dette i sin TOS/brukervilkår.
 

R@ge

Kverulant
I følge Norsk lov er det 18 års aldersgrense for å handle på internett. Samtykke fra foresatte bør derfor foreligge og vil sikkert bli krevd i enkelte tilfeller.

Selv om denne sikkert ikke praktiseres særlig mye...

hva vet jeg :p
 

picxx

Well-Known Member
Selv om denne sikkert ikke praktiseres særlig mye...

hva vet jeg :p

De fleste har vel dette på/i sidens/kampanjes TOS/brukervilkår.
Jeg har ihvertfall sett dette hos de fleste nettbutikker og mer eller mindre alle kampanjer man henter ut fra affiliatenettverk.
 
Topp