Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Alle kan få et norsk domenenavn

A

aabbcc

Guest

Lurer på om de gjør noe feil med æøå... Jeg søkte på domenet æøå.no og fikk beskjed om at det var ledig. Det overrasket meg noe så jeg gikk for å kjøpe det, men det er jo på ingen måte ledig. Samme gjelder de flotte domenene ååå.no, øøø.no og æææ.no.

ææøøåå
 

kongen

kongemedlem
Det har jo i praksis vært åpent for bestilling av domener for privatpersoner tidligere også, det er jo bare å registrere seg i enhetsregisteret.

Tror ikke det er mange privatpersoner som har interesse av eget domene, de fleste er fornøyd med å sitte på café, se på tv, snoke på facebook og lese epost på hotmail/gmail.

Domener er for nerder og business.
 

Steve Cash

Medlem
Det har jo i praksis vært åpent for bestilling av domener for privatpersoner tidligere også, det er jo bare å registrere seg i enhetsregisteret.
Nettopp, for det har aldri vært noe krav at en faktisk driver næring, bare at en har et organisasjonsnummer, og det får en gratis ved å registrere et enkeltpersonforetak. J

Fortsatt må en, som en annen skrev tidligere i tråden, ha norsk personnummer og postadresse for å få no-domene. Dermed er det ikke bare å sitte i utlandet og registrere domer for å drive svindel, så faren for misbruk er nok langt mindre enn mange har fryktet. Og jeg tror, på samme måte som kongen, at det store flertallet ikke vil bry seg om dette i det hele tatt. De som er ivrige har nok allerede opprettet et enkeltpersonforetak. Men at firmaer som selger domener kjenner sin besøkelsestid er ikke så rart.
 
Sist redigert:

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Vet ikke hvorfor jeg ikke har gjort det tidligere, men kjøpte i alle fall nettopp personlige domenenavn til hele familien her i heimen. Greit å sikre, hvem vet hva som skjer en gang i fremtiden. Kanskje vi alle får 15 minutes of fame? Da er det kjekt å være forberedt.
 
Topp