Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Angrerett på "Gratis frakt" ordre

HPF

Medlem
Kunde handler for over "Gratis frakt" grensen men benytter angrerett på noen av produktene så nettosalget havner under grensen.

Hvordan gjør dere det, belaster (dvs. trekker fra på kreditnotaen) dere kunde for fraktkostnaden?
 

Stoppet

Banned
Siden kjøper dekker frakten på returen av produktene han angrer på så vil jeg anta at kjøpet var gjort med utgangspunkt i at han skulle ha hele kjøpet.

Derfor ville jeg ytt ham den service det er å la ham få denne fordelen av gratis frakt alikevel. Jeg ville selv sett på det som god og normal kundeservice.
 

KIA

Medlem
Siden kjøper dekker frakten på returen av produktene han angrer på så vil jeg anta at kjøpet var gjort med utgangspunkt i at han skulle ha hele kjøpet.

Derfor ville jeg ytt ham den service det er å la ham få denne fordelen av gratis frakt alikevel. Jeg ville selv sett på det som god og normal kundeservice.
Det er ikke sikkert at kunden skulle ha hele kjøpet i utgangspunkt. Noen vil prøve flere produkter først. Det er ikke heller sikkert at kunden visste om han/hun skule betale selv for returkostnaden. Slik informasjon står ikke som vanlig på Checkout siden.

Husk at returnerte varer vil ikke være helt ny. Men det er avhengig av hva slag varer du selger. Hvis du selger varer som har mindre innkjøppriser, er det ikke så skadelig. Men hvis varer som har over kr.1000 innkjøppriser, mister de en del verdier ved retur. Jeg ville trekke et beløp fra kjøpesummen for slik produkter.
 

Stoppet

Banned
Det er ikke sikkert at kunden skulle ha hele kjøpet i utgangspunkt. Noen vil prøve flere produkter først. Det er ikke heller sikkert at kunden visste om han/hun skule betale selv for returkostnaden. Slik informasjon står ikke som vanlig på Checkout siden.

Husk at returnerte varer vil ikke være helt ny. Men det er avhengig av hva slag varer du selger. Hvis du selger varer som har mindre innkjøppriser, er det ikke så skadelig. Men hvis varer som har over kr.1000 innkjøppriser, mister de en del verdier ved retur. Jeg ville trekke et beløp fra kjøpesummen for slik produkter.

Det går en tråd av dårlig kundebehandling gjenneom de fleste innlegg du har her på forumet.

Prøv heller å se på kunden som lønnen din og ikke innbruddstyven.
 

HPF

Medlem
Siden kjøper dekker frakten på returen av produktene han angrer på så vil jeg anta at kjøpet var gjort med utgangspunkt i at han skulle ha hele kjøpet.

I dette tilfelle bestilte han to ting, en volumiøs ting til rundt 1200 som sendt alene ville koste kr.270,- i frakt og en liten og lett ting til kr.1400,- som koster kr. 18,- å sende. Den tingen til kr.1400,- får jeg tilbake fire dager etter jeg sendte pakken så vedkommende må ha returnert den samme dag. Antagelsen min er at han ville spare kr.252,- i frakt, det virker ihvertfall veldig spekulativt.
 

Stoppet

Banned
I dette tilfelle bestilte han to ting, en volumiøs ting til rundt 1200 som sendt alene ville koste kr.270,- i frakt og en liten og lett ting til kr.1400,- som koster kr. 18,- å sende. Den tingen til kr.1400,- får jeg tilbake fire dager etter jeg sendte pakken så vedkommende må ha returnert den samme dag. Antagelsen min er at han ville spare kr.252,- i frakt, det virker ihvertfall veldig spekulativt.

Har du skrevet noe om slike returbetingelser i salgsbetingelsene dine?
Med mindre dette er et vesentlig problem for deg som går ut over den vanlige driften, ville jeg valgt å la tvilen komme kunden til gode.

Tenk langsiktig og tenk på butikkens renommé. Det vil etter hvert bli enormt mange nettbutikker, og jeg er overbevist om at det vil være de som driver bra kundebehandling som overlever.

Selv blir jeg alltid like imponert når jeg reklamerer på noe jeg har handlet på IKEA. De stiller ikke et enseste spørsmål. De godtar uten betingelser. Og hvor tror du så jeg pleier å handle? Igjen og igjen og igjen?
 

KIA

Medlem
Det går en tråd av dårlig kundebehandling gjenneom de fleste innlegg du har her på forumet.

Prøv heller å se på kunden som lønnen din og ikke innbruddstyven.
Hvis du leser hva jeg skrevet på denne tråden, handler ikke om at jeg ser på kunder som "innbruddstyver". Det handler om prinsippet om din jobb som nettbutikk-eier er lønnsomt. Jeg skrevet at det er avhengig av innkjøppriser. Det ser ut at du ikke kommer til å slitte hvis noen kunder returnerer hos deg, fordi det ser sånn ut produktene du selger har mindre innkjøppriser. Vedkommende produktene kostet over kr. 1000. Hvis flere kunder gjør dette hos ham, og ikke noen trekk fra kjøpesumme, så det er bedre å finne en annen jobb.
 

KIA

Medlem
Har du skrevet noe om slike returbetingelser i salgsbetingelsene dine?
Med mindre dette er et vesentlig problem for deg som går ut over den vanlige driften, ville jeg valgt å la tvilen komme kunden til gode.

Tenk langsiktig og tenk på butikkens renommé. Det vil etter hvert bli enormt mange nettbutikker, og jeg er overbevist om at det vil være de som driver bra kundebehandling som overlever.

Selv blir jeg alltid like imponert når jeg reklamerer på noe jeg har handlet på IKEA. De stiller ikke et enseste spørsmål. De godtar uten betingelser. Og hvor tror du så jeg pleier å handle? Igjen og igjen og igjen?
Du kan ikke sammenligne IKEA med en liten nettbutikk. IKEA tåler mye mer enn det.
 

Stoppet

Banned
Hva er adressen til nettbutikken din? Hadde vært kult å se hva du selger
 

Stoppet

Banned
Du kan ikke sammenligne IKEA med en liten nettbutikk. IKEA tåler mye mer enn det.

Husk nå at de startet en gang de også. De var ikke så store da. Man blir ikke så stor uten å ta kunden på alvor :)
 

Atian

Medlem
Det er ikke slik at man SKAL tjene penger på alle ordre. Det er overskuddet (dekningsbidraget) summert på alle ordre over en viss tid som er viktig. Selv bryr jeg meg lite om jeg taper 1000 eller 2000 kroner på en ordre, så lenge kundservicen er 110%. Det er det kortsiktige tankesettet som ødelegger for mange. Om du tjener 1100 kroner pr. ordre i snitt før "feil-og-andre-tulle-ordre", så kan du gjerne tape 1100 kroner pr. 10 ordre og sitte igjen med 1000 kroner i snitt. Du må ikke bruke "maks dekningsbidrag" som mål for enhver ordre. Da blir det mye frustrasjon. Gled deg heller over at 9 av 10 ordre går bra, og smil til den siste koster deg litt ekstra :)
 
Topp