Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anonymisere .no domener

Hei hei hallo, jeg eier et .no domene, men liker virkelig ikke tanken på at mitt navn og addresse ligget fritt tilgjengelig via whois.

Jeg har tenkt å starte et forum, og vil for all del unngå at mentalt ustabile mennesker kommer på døra 3 om natten og skremmer vettet av familien.

Slik jeg forstår det tilbyr ikke NORID anonymisering. Heller vil ingen av kompisene mine ha domenet overført i deres navn. Hvilke andre valg har jeg? Kan jeg registrere postboks i banken eller noe?

Mange takk!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
.no må jo uansett stå på et firma og der er det litt mer risky å oppgi falsk informasjon. Hvis det blir kjent at eierinformasjonen på firmaet er falsk kan du fort miste alt og ende opp med en eller annen form for straff. Det er dessverre ingen måter å gjøre dette på, annet enn å betale noen andre for å stå som eier - men om dem plutselig finner ut at dem vil ta domenet ditt en dag har du absolutt null rettigheter.
 

Christian

Medlem
Hva sa du til kompisene dine? "jeg vil ikke ha dette domenet registrert på meg fordi jeg er redd for psykopater som skal komme og true familien min midt på natta. Kan det stå på ditt navn..?"

Haha, ikke noe kritikk eller noe, men syntes det bare var litt morsomt :D
 

zapotek

Medlem
De mentalt ustabile på det aktuelle forumet kommer vel ikke til å oppsøke deg, men heller en av de brukerne som har ytret uenighet med dem der.

Tror ikke noen som begynner å krangle på feks VG nett sitt forumet går løs på VG for det.
 

clinton4

Medlem
Joda, har registrerer det jo via et firma hos domeneklubben og oppføringen blir da registrert på domeneklubben hos norid. Altså en form for anonymitet.
 

Santo

Active Member
Joda, men om har registrerer det via domeneklubben om firma, blir det uansett domeneklubben som blir oppført i norid sine registre. Altså en form for anonymitet.

Jeg forstår det, men som jeg skrev tilbyr ikke MyWebhost denne tjenesten lenger, hverken for privatpersoner eller bedrifter. Bedrifter har jo forøvrig aldri heller vært målgruppen for denne tjenesten iogmed at de kan registrere domener på seg selv.

Det er jo MyWebhost som eier disse klubbene, så det er jo bare via de man kan benytte de, om tjenesten fortsatt hadde eksistert...
 

picxx

Well-Known Member
Du skal drive et firma/organisasjon/forening og vil ikke at opplysningene dine skal være offentlige. Rare greier.
Om du ikke vil ha åpen whois får du heller kjøpe et .com eller .net da.
 

clinton4

Medlem
Ok, jeg tolket den informasjonen som at de ikke tilbydde tjenesten til privatpersoner lengre, men at det fremdeles var tilgjengelig for firmaer.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Altså. Her forteller jo trådstarter at han er eier av ett .no-domene. Jeg vil tro, uten at han har fortalt det selv, at han driver ett lite enk eller noe. Da er det jo ikke noe galt i at trådstarter tar en tur på posthuset og får seg en postboks, som han deretter setter som adresse på foretaket... Det er jo opptil flere som benytter seg av slik en løsning i dag..
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Topp