Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Antall nettbutikker i Norge

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Er det noen som har sett et sted hvor det staar saann ca hvor mange norske nettbutikker det er i Norge? Tenker ikke paa noyaktig selvfoelgelig, men saann ca. Er det 1000? 10.000?

Eventuelt en katalog som har samlet massivt med nettbutikker.
 

Fredrik

Medlem
Må si meg enig med Akvario her. Ta et søk på Akvarios IP så får du opp alle domener under mystore. Si at han har snart 300 nettbutikker. Hvor mange har mamut? Ta samme søket der så har du sikkert et par tusen snart. I tillegg kommer alle egenutviklede sider samt nettbutikker fra alle andre leverandører. Kanskje 10 000 er et alt for lavt anslag?
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Tja.. Om det er 1000 nettbutikker i Norge har Mystore.no 30% av markedet.

Bare på finn.no er det registrert over 500 "partnere" som driver med salg på nett. Ikke alle av disse har nettsider, men men..
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kanskje det er mer relevant å spørre etter hvor mange nettbutikker det finnes som har en omsetning av en viss betydning? La oss si over 60.000 i året, eller 5000 pr. mnd. Da tenker jeg antallet ramler nedover rimelig kjapt.

Jeg er ikke ute etter omsetning, jeg er ute etter aktive nettbutikker. Har ikke noe aa si om det er en hobbybutikk som omsetter for 20 000 i aaret eller om det er en butikk som ble startet i gaar..
 

Kassimaja

Geocacher
Vi kan jo begynne å telle.

1 for meg.... ;-)
 

oZone

Medlem
Nettbutikkguiden

Vanskelig spørsmål, men har laget en gratis katalog der alle anbefales å registrere nettbutikker i. Antallet blir høyere og høyere for hver dag, men det avhenger litt av att flere nettbutikkeiere faktisk ser verdien av å få innlinker til sin nettbutikk nisje.
 

iChris

New Member
Jeg tipper mellom 5000-10.000 nettbutikker i Norge. På AlleButikker.no har vi får tiden 1135 nettbutikker registrert. Det vokser for hver dag.

Vil tippe at MyStore.no står for en god del prosent av de ja.
 
Topp