Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Avdeling/Lager i utlandet

nilsga

Medlem
Ønsker å selge varer til andre land i Norden, og vurderer om det er en bedre løsning å ha et lager i respektive land, kontra å sende pakker fra Norge (som vi alle vet er dyrt...). Noen som har erfaring med å starte en avdeling i et annet land, eventuelt bruk av lagertjenester som også kan forberede forsendelser? Noen anbefalinger på hvordan gå videre med dette?
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Det er fullt mulig å gjøre dette relativt kostnadseffektivt fra Norge. Men man må da gjerne ha en gjennomtenkt plan og gjerne en logistikkpartner som gjennomfører logistikken. Om varer skal sendes direkte fra ditt postkontor skal du ha rimlige gode marginer for å overleve.

De som lykkes med dette har gjerne en logistikkpartner som handterer dette, disse har også kompetanse til å hjelpe deg videre for å kunne realisere denne type planer.

Spør du meg er det ikke realistik å lykkes for små nettbutikker (1 - 10 mill) om du handterer lager selv, tenker da på salg til utlandet i større skala. Mulig jeg tar feil, men korrigerer meg gjerne å så tilfelle.

Vi har sett mange som har prøvd å feilet ved å bruke eget lager, og flere som har lykkes når de har logistikkpartnere som handterer logistikk/lager.
 

nilsga

Medlem
Takker for innspill. Vil ikke en avtale med en slik partner også kreve et ganske stort volum av forsendelser for å være interessant for partneren? Jeg er vel egentlig ute etter hva som er den mest kostnadseffektive måten for en mindre nettbutikk å nå kunder i norden på…
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Tror ikke det nødvendigvis er et krav med stort volum, men det vil selvfølgelig hjelpe med tanke på å få ned prisen på tjenesten.

Vi har kunder som selger 2-3 produkter og som følge det ikke har lager, de benytter eksterne lager og logistikkløsninger. Volumet her heller ikke stort.
 
Topp