Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Avskrivninger

looper

Medlem
Hm...funderer på å kjøpe meg en klokke og lurer på om jeg kan skrive av denne? Er jo veldig viktig å kunne se hva klokken er til en hver tid.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Skrive som utgift på bedriften? Nei, det tror jeg faller utenfor rammen av hva man kan kalle utgifter nødvendige for å opprettholde/skape overskudd i bedriften.

Alle må jo vite hva klokka er... uansett om de driver bedrift eller ikke.
 

zapotek

Medlem
Har du et eget kontor til bedriften din og du kjøper en veggklokke så ja.

Gjelder det derimot en veggklokke i hjemmekontoret ditt eller et armbåndsur så nei.
 
S

Slettet

Guest
Klarer ikke helt se hvorfor jeg skal være med og betale din klokke.

Skjønte ikke denne, mener du han tar skatte pengene dine? ..rofl.. Finnes flere som omsetter for 8 siffrede beløp som skriver av alt på firmaet, mat i sitt eget hjem til og med..
 

zapotek

Medlem
Skjønte ikke denne, mener du han tar skatte pengene dine? ..rofl.. Finnes flere som omsetter for 8 siffrede beløp som skriver av alt på firmaet, mat i sitt eget hjem til og med..

Skatteunndragelse kalles dette. Enkelt og greit.

Klart du kan skrive av akkurat hva du vil. Det betyr ikke at det er lovlig for det. Smellen kommer den dagen du får bokettersyn og kemnerer slår handa av deg.
 
S

Slettet

Guest
Bokettertilsyn? Du bestemmer selv om selskapet betaler lunsjen din eller ikke.. og ja for all del, liker du biff så spiser du biff. Spiser du mye så spiser du mye..
 
Topp