Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Avvikle webfirma

sitez

New Member
Hei
jeg eier et lite webfirma som utvikler og drifter nettsider. Jeg har nå igjen ca 20 nettsider som driftes (gjennom reseller hosting). Kundemassen har hatt noen nedgang siste årene og består hovedsaklig av små firma. I snitt betaler disse en årlig avgift for webhotell/domene/epost på 3.000,-. De faktureres 01.01 inneværende år. I tillegg har jeg litt inntekter på endringer/oppdateringer av nettside.

Jeg vurderer nå å avvikle firma (pga ny jobb). Jeg har et to lokale webfirma i kikkerten som jeg har tenkt å kontakte for å høre om de vil overta driften av nettsidene. Ved en eventuell avvikling blir det kun aktuelt å la en av disse to firmaene overta nettsidene.

Har dere noen tips til hvordan jeg bør gå frem? Hvor mye jeg bør ta betalt etc?
 
Sist redigert:

sitez

New Member
Noen som har forslag til hva jeg bør legge som grunnlag for en pris til kjøper?
Feks summen av den årlige inntektene på webhotell/domener..?
 

Stoppet

Banned
Du må nok selge for det noen av dem er villige til å gi. Hvis ikke må du prøve å selge til noen andre, eller legge ned uten salg.
 
Når jeg avviklet mitt, var det ikke mye jeg fikk for kundene, for de betalte pr. kunde, ikke for hvor mye hver kunde betalte i året. Det var Netpower som kjøpte kundene. Det hele gikk litt på hvem kunden var, og hva de potensielt kunne få ut av dem til syvende og sist. Tror det lå på en gjennomsnitt på 4.000 pr. kunde, selv om vi fakturerte både 30 og 40 tusen i året på enkelte av dem.
 

sitez

New Member
Hei, nå er denne blitt aktuell igjen:) Takk for gode svar så langt.
Noen flere som har erfaring med avvikling/salg av firma? Årsomsetning i fjor var på kun 100k. Det samme i år. Hoveddelen av inntektene er på årlig leie av hosting/webhotell.
 

Bjørnar

Gründer
Det var ikke så lett å få noe respons fra deg, så jeg antar du kanskje ikke er så hissig på å få solgt det du har?
 
Topp