Kjapp og trygg hosting for Wordpress

BBcode eller HTML?

Foretrekker dere å gi brukerne deres en begrenset BBcode-løsning når de skriver ting på sidene deres (f.eks. kommentarer), eller godtar dere fullstendig HTML? Jeg har alltid brukt helt enkel BBcode med b, i, u, url og img, men vurderer å bytte til HTML-støtte, og lurer litt på hvordan dere har tenkt når dere har valgt dette.

Hovedgrunnen til at jeg har brukt bbcode i så mange år er selvsagt at det blir veldig mye enklere å vaske input på den måten. De to hovedgrunnene til at jeg nå vurderer å bytte, er a) at det gjør at brukerne kan bruke lister, lime inn youtube-filmer og sånne ting uten at jeg er nødt til å skrive funksjoner for dette, og b) at jeg tenker på å sette inn TinyMCE, som har BBcode-støtte, men den er ikke særlig god.

Må selvsagt fortsatt bruke heavy kodevasking for å hindre XSS og slikt, men ...
 

Nutz

Med lem
Fortsett med BBcode, ta jobben med å tilpasse til de forskjellige objektene/stedene som Youtube etc. Dette blir en forholdsvis enkel oversiktlig "hvit-liste" for deg å oppdatere, "en svarte-liste" blir aldri komplett.
 
Lager noe helt eget, ja. Og jeg skal klare å leke nok med regular expressions til at jeg kan kjøre htmlentities på alt og deretter konvertere alle standard youtube-embed-koder tilbake til HTML, det er ikke problemet. Jeg kan klare å lage støtte for det meste, men jeg lurer likevel litt på om HTML kanskje hadde vært litt mer brukervennlig. Dog er jeg helt enig i at det er langt lettere å vedlikeholde en whitelist enn en blacklist.

(Hmm... Wordpress bruker da ikke bbcode?)
 

picxx

Well-Known Member
Du kan vel begrense bruken selv om du bruker html?
(Det gjør wordpress)
 
Hvordan er det komplisert? Begge scriptene fungerer rett ut av boksen med minimalt av tilpassing, sluttbrukerne får tilgang på WYSIWYG og langt flere funksjoner enn jeg hadde giddet å legge inn i bbcode, og jeg trenger ikke å bekymre meg for xss. Svært ukomplisert, spør du meg.
 
Topp