Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beste nettsted 2010 fra Gulltaggen

TorsteinO

Art Director & grunder
Nåja, fullt så galt er det ikke, dyplenking funker ihvertfall. Men det er mange som klager på problemer med webshopen, noe jeg syns er et litt grunnleggende problem når det tross alt er dette (webshop) sida primært er, eller kanskje vi skal si "gir seg ut for å være"? F.ex. ser det ut til at bukse nr 2 blir gratis når jeg legger et par ting i handlekurven, noe jeg tviler på at er meningen når de koster 1600...
 

Gaasehud

Medlem
Henger meg lett på at dette nettstedet er altfor smalt for en pris som Årets nettsted. Stilig og annerledes design, men som en nettside synes jeg den fungerer svært dårlig. Som tidligere nevnt er det en masse ulemper med flash (hvert fall når hele nettstedet er i flash) og helt ærlig – selv etter å ha sett den filmen i starten – forsto jeg ikke hva det gikk ut på. Ut i fra menyen så skjønte jeg at det var noen som laget et eller annet, men om kravet for Årets nettsted er å droppe basic elementer som logo og en beskrivelse (som kaster ut en masse brukere), forstår jeg ikke vitsen.

Butbut, it isn't only only (Peter Solberg). Vi skal vel egentlig ikke først og fremst kritisere nettstedet, de har ikke gjort noe galt. Heller kan vi kikke litt på hvor prestisje det egentlig er å bli nominert eller vinne i Gulltaggen. Jeg vil heller prøve å lage et godt nettsted enn å havne der (hehe). ;)

Må også si meg enig med Peter i at Stormberg har jobbet mye bedre med sosiale medier. Hva var det NetCom gjorde? Holdt på med en facebookside og den iPhone-bloggen?
Steinar i Stormberg er en av de få kjente (som i høye stillinger eller i store firmaer) som faktisk klarer å bruke Twitter som vanlige folk. Man merker at han ikke bruker folk til å tvitre for ham, blogge, osv. Dette gjør også Gulltaggen litt tåpelig, et lite øyeblikk lurte jeg faktisk på om det er noe "korrupsjon" inn i bildet... :p
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Må også si meg enig med Peter i at Stormberg har jobbet mye bedre med sosiale medier. Hva var det NetCom gjorde? Holdt på med en facebookside og den iPhone-bloggen?
Steinar i Stormberg er en av de få kjente (som i høye stillinger eller i store firmaer) som faktisk klarer å bruke Twitter som vanlige folk. Man merker at han ikke bruker folk til å tvitre for ham, blogge, osv. Dette gjør også Gulltaggen litt tåpelig, et lite øyeblikk lurte jeg faktisk på om det er noe "korrupsjon" inn i bildet... :p

Det er i det hele tatt ytterst pinlig at Netcom vant konkurransen for sosiale medier. De har en facebookpage med 26,000 medlemmer, men come on - de har 1 million abonnenter. Stormberg har 10.000 fans, og de har jo LANGT færre faste kunder. Hallo i luken.

Ser vi på Twitterprofilen(e) til Netcom blir bildet desto mer pinlig. De har knappe 1100 followers og har tvitret drøye 1000 ganger. Sammenligner vi med Stormberg så har Steinar Olsen som er sjef i selskapet alene tvitret 12.000 ganger og har over 6000 followers. Det skal også legges til at mange av topplederne i Stormberg er aktive på twitter og kommuniserer villig vekk om alt mulig. Det skal i tillegg sees på at Stormberg har fått massiv medieomtale (positiv sådan) nettopp på grunn av sin folkelige stil og mange flotte tiltak. Gjennom sin tilstedeværelse i sosiale medier har Stormberg fått positiv oppmerksomhet i millionklassen og er blant de aller mest positivt omtalte selskapene i sosiale medier i Norge i dag.

For meg virker Netcoms seier som et slags bestillingsverk. Det er uhyre pinlig og fratar kåringen enhver kredibilitet. Den eneste positive tingen jeg kan si om Netcoms seier er jo at de antagelig er bedre enn Telenor på dette området og at Netcom selvfølgelig gjør mye bra - men er de best i Norge på dette feltet?
 
Jeg aner ikke hva kriteriene for å vinne denne prisen egentlig er, men sånn ser vinnersiden ut på min skjerm.

(Og jeg er på jobb uten administratortilgang til PC-en, så linken nederst er verdiløs for meg.)
 

Vedlegg

  • antisweden.jpg
    antisweden.jpg
    23 KB · Sett: 21
Topp